2016年1月29日金曜日

Romance❤︎ He is heartbroken... 〜ロマンス❤︎ 失恋しました..〜



Mommy: "Yaaaaaaa!!!!"

ママ:「やあああああ!!!!」




Kahlua: "How frightening... Let's stay away from mommy."

カルア:「なんて恐ろしい‥‥ ママから離れてようっと。」 




Mommy: "I think it's progressing, but why is the ground here so hard?"

ママ:「作業は進んでいるとは思うけれど、ここの地面、どうしてこんなに硬いのかしら。」




Kahlua: "I wonder if daddy and the Goldens are coming back soon."

カルア:「パパとゴールデンズ、もうすぐ帰ってくるかな。」




Daddy: "We are home♪"

パパ:「ただいま〜♪」


Kona: "We are back♪"

コナ:「帰って来たよ〜♪」




Ehime: "What are you doing over there, brother Kahlua?"

えひめ:「カルアにい、しょこでなにちてるでしゅか?」


Kahlua: "I'm trying to stay away from a witch."

カルア:「魔女から離れてようと思って。」


Mommy: "Kahlua, who is a witch?"

ママ:「カルアくん。魔女って誰のことかな〜?」




At cows 牛たちのところで


Happy: "Mooooo! Moooooo!"

ハッピー:「モーーーー!モーーーーー!」


Mommy: "This is unusual. What happened, Happy?"

ママ:「変だわね。ハッピーちゃん、どうしたの?」





Oh, my goodness! Happy noticed that 15 cows in the property next door came close to the fence. Their property is as large as 300 acres, which is about 26 of Tokyo Dome. It was my first time to see any cows walking by so close. Since Joy was really mooing to those cows, Happy's foster mommy and I decided to walk to them.

なんてこと!ハッピーは、フェンスの近くにやって来たおとなりの敷地の15頭の牛に気づいたのです。おとなりの敷地は300エーカー、つまり東京ドーム26個分の広さです。牛がこの近くを歩いているのを、私は初めてみました。ジョイがあまりにもこの牛たちに向かってモーモー鳴くので、ハッピーの里親ママさんと私は、歩いて行ってみることにしました。


Happy's foster mommy: "How friendly they are♪"

ハッピーの里親ママさん:「あら、なんてフレンドリーな子たちなのかしら♪」




Happy's foster mommy: "Look. This big black bull on the left is very interested in Happy. He must have fallen in love with Happy."

ハッピーの里親ママさん:「見て。この黒い雄牛、ハッピーにすごく興味があるみたい。きっとハッピーに恋しちゃったのよ。」




Mommy: "Oh, gosh. I can't show this on my blog, but I see he is excited with Happy now. I've never seen cow's romance in my life before."

ママ:「あらら。これはブログでお見せできないけれど、この男の子、今ハッピーのことを考えてドキドキしているのがわかるわ。。。私、人生で牛のロマンスを見たのは、これが初めてですよ。」



Happy's foster mommy: "Sorry, but you can't have Happy. You are the different pedigree."

ハッピーの里親ママさん:「ごめんね。あなたとハッピーは、おつきあいできないのよ。血統が違うから。」




Actually, we were all wondering if Happy is interested in things other than eating. So it was interesting seeing Happy go to see other cows and mooed with Joy. At that time, Happy's foster mommy came up with the funny idea. She said "Let's test if Happy comes when I make a noise using her snack bucket." If she leaves the group of cows for food, it means she prefers food to boys.

実は、私たちはずっと、ハッピーが食べること以外、他のことに興味があるのか気になっていました。なので、ハッピーがジョイと一緒に他の牛たちのところに行ってモーモー鳴くのを見るのは、興味深いことでした。そのとき、ハッピーの里親ママさんが、おもしろいアイディアを思いつきました。「ハッピーのおやつ入れのバケツで音を鳴らしたら、ハッピーは来るかしら?」もしハッピーが牛たちの群れを離れて食べ物のところにやってきたら、ハッピーは、男の子より食べ物が好きということになります。


Happy's foster mommy: "Let's see.... (bang, bang)"

ハッピーの里親ママさん:「どうかしら‥‥(バンバン、バンバン)」




Happy: "OK! I'm coming!!!"

ハッピー:「はいっ!いま行きます!!!」


Mommy: "Haha. She left the group of cows and is coming this way.

ママ:「あはは。ハッピーちゃん、牛の群れを離れて、こっちに来ちゃうのね。」





Happy: "Snack again, snack again♪"

ハッピー:「またおっやつ〜、またおっやつ〜♪」


Happy's foster mommy: "That black bull is now heartbroken."

ハッピーの里親ママさん:「あの黒い雄牛、失恋したわね。」



Have a lovely Friday♪


For Happy who loves food from the bottom of her heart, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

(27 out of 1250 in the Golden Retriever category today☆)


心の底から食べ物を愛しているハッピーの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!

(現在、ゴールデンレトリバーのカテロギーで、1250中27位☆)


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

4 件のコメント:

  1. あはは、黒い雄牛さん残念!ハッピーちゃん【花より団子】派でしたね(^O^)
    以前から思っていましたがハッピーちゃん美人さんですよね☆色がとてもキレイで女の子らしいです。

    広い範囲の穴掘り本当に大変そうです(;-;)
    でも素敵なパティオに確実に近づいていますね(^^)v
    どうか無理なく頑張って下さい☆
    我が家も庭作りが好きなのでとても楽しみです☆


    返信削除
    返信
    1. ぽ〜のパパ&ママさん

      ハッピーはジャージー牛なので、アンガス牛とは少し顔つきが違いますよね〜 お目めはドーンと大きいです(笑)。女の子らしい。。。かどうか疑問ですが、デートよりも、食べ物を取るタイプみたいです。

      ぽ〜ママさん家の庭づくりに触発されて「そうだ。パティオを作ろう♪」と始めてみましたが、なんと大変なことか。。。着実にお庭をきれいにしているぽ〜ママさんとぽ〜パパさん、素晴らしいです。

      削除
  2. ママさん、頑張ってますね~。お疲れ様です。
    私、最近寒いんで、庭に出る回数もかなり減っております。

    食べ物の力って、偉大ですね。
    我が家のおぼっちゃまずも食べ物にはものすごく弱いです。

    返信削除
    返信
    1. あゆみさん

      ガサガサっとキッチンで音がすると、さささっと近寄ってくるおぼっちゃまずのお顔が目に浮かぶようです(笑)。

      今週は晴れが続いたので、お外に出ると気持ちよかったんですよ。でも週末は大荒れなようで、掘った穴も、雨風で埋まってしまうかも。。。(泣)。

      削除