2020年6月3日水曜日

It was hard... 〜大変だった‥‥〜



Today's farm work was really hard for me... First, I tried to take the Goldens out for a walk. But I couldn't even walk down to the gate because of the foot pain after being stepped on by Hana.


今日のファームの仕事は、本当につらかった‥‥ まず、ゴールデンズのお散歩に出かけましたが、ハナに踏まれた足が痛くて、ゲートまで歩いて降りることができませんでした。



Secondly, carrying the water bucket for chickens was very challenging. It's not the big deal usually, but with the foot pain, I had to take a break every three steps. That wore me out, and I put the cow's grain in the chicken food bucket accidentally. Huh...


第二に、にわとりたちのお水のバケツを運ぶことは、とても難しかったです。普段ならなんということもないことですが、足の痛みで、三歩進んではふっと息を出さなければいけない感じでした。これで私は疲れ果ててしまい、間違えて、にわとり用のごはんのバケツに、牛たちの穀物を入れてしまいました。はあ‥‥



In addition to it, I had to walk down on the  bumpy ground to the water trough for cows. I was really exhausted by then, and literally I had no energy for anything else. 


それに加え、私は牛たち用のお水入れまで、凸凹の地面を歩かなければいけませんでした。もうこのときにはかなり体力を消耗していて、文字どおり、何をするエネルギーも残っていませんでした。


Mommy: "I finally finished... Let's go back home."

ママ:「やっと終わった‥‥ おうちに戻ろう。」




Mommy: "What!? Burrs are all over your body!"

ママ:「えっ!? ひめたんの体、くっつき虫でいっぱい!」


Ehime: "I did wrestle with Ma-kun."

えひめ:「マーくんと、レスリングちまちたから。」




Makana: "Mommy, I have a lot, too."

マカナ:「ママ〜 ぼくも、たくさんついてるよ。」


Mommy: "Huh..."

ママ:「はあ‥‥」




Makana: "I had a fun time♪"

マカナ:「楽しかった♪」


Mommy: "I bet."

ママ:「だろうね。」




Mommy: "I would wash you if I had more energy. But I can't today. Let's just brush your hair and get rid of all the burrs now."

ママ:「もっとエネルギーがあったら、ひめたんたちのことを洗うんだけど、今日はムリだわ。今はブラシして、くっつき虫を取り除こう。」


Ehime: "I like to get brushing♪"

えひめ:「わたち、ブラッシングちてもらうの、好き♪」



Have a great Tuesday♪


For mommy who wants to say "I'm so sorry for complaining today. And thank you for listening to me.", please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

「今日は愚痴を言って本当にすみません。聞いて下さりありがとうございます。」と言いたいママの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2020年6月3日 13:38

    ママさんの足、痛そうですね。無理はなさらないでください。治りが悪くなります。大丈夫、くっつき虫くらいで病気にはなりません。
    我家はいつもブラシで思い切り(時に被毛ごと)取り除いてます。時々何かの加減で床に落ちて、それを踏んだ時の痛いこと…涙が出ます。

    ふふふ昨日のパパさんのため息で、もしかしてまた3頭飼育、私のお仲間になるのかな、と一人ほくそ笑んでいた空蓮莉のハハです。

    パパさぁん、わんこが3頭いるとにぎやかで、それはまぁ楽しいですよ~♪

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      いや〜、この足の痛みはなかなかなもんです。グーグルで調べてみると、「田舎暮らしで牛や馬に足を踏まれるのはよくあること。痛みは、鉄のハンマーで殴られた程度。第一に休養、第二に冷やす、第三に湿布、第四に‥‥」忘れた。。。(苦笑)

      三頭目、マカナがもう少し大人になった頃に考えてみようかなあ、と思ってしまうくらい、犬たちとの生活は楽しいですよね。四頭いたころ、とってもエキサイティングだったような記憶があります♪

      削除