2016年3月22日火曜日

Growing 〜育ってます〜



Oh, my goodness! From the yellow mini tomato pot from last year, the baby tomato buds came out! I gently transferred them into the small pots. 

すばらしい!昨年育てた黄色いミニトマトの鉢植えから、赤ちゃんのトマトの芽が出てきました!私はそっと小さな鉢に植え替えました。


Mommy: "Will they grow bigger?"

ママ:「大きくなるかしら?」




Mommy: "Parsley grew huge. Let's harvest some and dehydrate it."

ママ:「パセリは巨大になっちゃった。ちょっと収穫して、乾燥させよう。」




Chicken A: "I just laid an egg now. It might still be warm."

にわとりA:「たった今、卵を産んでおきましたよ。まだ温かいかも。」




Mommy: "Oh, yes! It's still warm♪ Thank you."

ママ:「あら、ホント!まだ温かい♪ ありがとね〜」




Chicken B: "You've got to watch out for that vulture. They might come after chicks."

にわとりB:「あそこのハゲタカには気をつけたほうがいいですよ。ひよこたちを狙っているかもしれないから。」




It was quick. The vulture flew down so close to the chick run! I was glad that I had the top net on the chick run. The vulture soon realized the net and me, and he flew away. Both chicks were safe. I just decided to stay there with them after that.

あっという間でした。ハゲタカがひよこランに向かって飛んできたのです!ひよこランの上にネットをかぶせておいて、本当によかったです。ハゲタカはすぐにネットや私に気づき、飛び去って行きました。ひよこは二羽とも無事でした。そのあとは、ひよこたちのそばにいることにしました。


Chick A: "Let's grow bigger soon."

ひよこA:「早く大きくなりましょうね。」


Chick B: "Let's do."

ひよこB:「そうしましょう。」




Kahlua: "What an awful thing that is! The vulture might have attacked chicks in our kingdom."

カルア:「なんてことだ!ぼくたちの王国で、ハゲタカがひよこを狙うなんて。」




Ehime: "That's right. When chicks grow bigger, they should peck the vulture."

えひめ:「しょうでしゅよ。ひよこしゃんたちが大きくなったら、ハゲタカをツンツンしゅるべきでしゅよ。」




Mommy: "Speaking of growing bigger, your tummy grew very well... without being pregnant."

ママ:「大きくなると言えば、ひめたんのおなかも大きくなったね‥‥ 赤ちゃんがいるわけでもないのに。」




Mommy: "See how soft it is♪"

ママ:「ほら、こんなにポヨンポヨン♪」


Ehime: "💢”

えひめ:「💢」




Ehime: "Your tummy is the same. You ate a lot for lunch, didn't you?"

えひめ:「ママのおなかだって同じじゃないでしゅか。ランチ、たくさん食べたでしょ?」


Mommy: "Oh, that was good. It was leftover sushi from the ones I made last night. Everything was still delicious♪"

ママ:「ああ、あれはよかったわ〜 昨日作ったお寿司の残り物だったけれど、全部おいしかった♪」




Kona: "Hmm... I wonder why I wasn't invited for sushi."

コナ:「う〜ん‥‥ ぼく、どうしてお寿司にお呼ばれしなかったんだろう。」




Kona: "Let's grow bigger, Ehime. So we are not going to lose to any predators."

コナ:「ひめたん、もっと大きくなろうね。そうすれば、どんな天敵にも負けないから。」


Ehime: "Let's do."

えひめ:「そうちましょう。」


Mommy: "Who are your predators, did you say?"

ママ:「誰が天敵だって?」



Have a nice Tuesday♪


For almost 7-year-old Kona who is still planning to grow more, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

(23 out of 1258 in the Golden Retriever category today☆)


まだまだ育つつもりのもうすぐ7歳になるコナの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!

(現在、ゴールデンレトリバーのカテゴリーで、1258中23位☆)


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. こんにちは。
    ひよこちゃん無事でよかったです。
    たくさんいろいろな食べ物が育って収穫できるのってうれしいですね。でもお世話は大変。ママさん、お疲れ様です。
    お寿司もおいしそうですね~。私もお寿司食べたいわ~。

    今日は福岡、よいお天気です。桜がちらほらと咲き始めましたよ。

    返信削除
    返信
    1. sigureinuさん

      sigureinuさんのブログに時々お刺身が出てくるでしょう?それがとってもおいしそうで、私も時々とってもお寿司が食べたくなるんです♪

      実は、ニュースで福岡と名古屋で桜が咲き始めたと知ったんですよ。いいな、いいな〜、見たいな〜、と思っていました。

      sigureinuさんが昨年おっしゃっていたように、赤シソの種が落ちたところから、ニョキニョキと新しい芽が出てきました!それがまた、本当にあちらこちらなのですが(苦笑)、まとめて鉢植えに植え替えても大丈夫でしょうか?

      削除