2018年5月31日木曜日

Making bagels for breakfast 〜朝ごはんのベーグル作り〜



Mommy: "What kind of place you are sleeping in, Kona."

ママ:「コナくん、またすごい場所で寝てるのね。」




Ehime: "I'm sleepy, too."

えひめ:「わたちも眠い。」




Mommy: "When the doggies are sleepy, it's the good time to cook. Let's make cranberry bagels for breakfast tomorrow."

ママ:「犬たちが眠い時は、お料理するのにいい時間。明日の朝ごはん用に、クランベリーベーグルを作ろう。」




Mommy: "Maybe 20cm length is OK to make the bagel shape?"

ママ:「ベーグルの形を作るのに、長さ20センチくらいでいいかしら?」




Kona: "I smelled the dough, so I came here."

コナ:「生地のにおいがしたので、ここに来ました。」


Mommy: "What a good sense of smell you have."

ママ:「いい臭覚ね〜」




Kona: "I can do some tricks, too. For example, roll over♪"

コナ:「芸もできます。例えば、ゴロンとか♪」


Mommy: "Thank you for showing, but the bagel is not ready yet."

ママ:「見せてくれてありがと。でもベーグルは、まだできてないよ。」




Ehime: "Then, let's go outside♪"

えひめ:「じゃあ、お外に行こう♪」


Kona: "OK. I guess I can go pee-wee."

コナ:「わかった。じゃあ、チッチに行こうかな。」




Mommy: "An interesting thing to make a bagel is to boil it before baking in the oven."

ママ:「ベーグル作りでおもしろいのは、オーブンで焼く前にお湯につけることなのよね。」




Mommy: "Done! Mmm, the smell is so good. It has been some time since I made bagels last time. I think this makes my husband happy."

ママ:「できた!ん〜、いい香り。最後にベーグルを作ったのは、いつだったかしら。これで、パパも喜んでくれるわね。」




Kona: "Hi. I'm here again, because I smell bagels. I think dogs can eat them."

コナ:「こんにちは。ベーグルのにおいがしたので、また来ました。犬も食べられるよね。」



Have a fantastic Wednesday♪


For Kahlua who used to eat doggie bagels from the local bagel store in Seattle, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

シアトルでは、地元のベーグル屋さんが作った犬用ベーグルを食べていたカルアの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2018年5月31日 12:27

    あぁ美味しそうだわ、パパさん「お目覚の楽しみ」ですね。ふふふコナくん、芸をしたらいただける、のルールなの、偉いわ。我が家の、芸はせずとも奪う!とは、クオリティに大きな違いがあります。

    どうして焼く前にお湯につけるのかしら?パンなのに…ベーグルはパンじゃないのかしら?固定観念から脱出できない私をヘルプミーです。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      昔「ベーグルはパンじゃないよ。」と言われたことがあります。色々カテゴリーがあるのですね〜

      ベーグルを茹でる理由を調べてみたら、茹でることで発酵を止めるので、オーブンに入れてもそれ以上膨らまないため、中はもちもち、外はカリカリな食感に仕上がるそうですよ。最初にこういうことを考えた人は、えらいですよね。尊敬します。

      芸はしなくても食べ物がおなかに入ると聞いた蓮ちゃん家に、えひめは遊びに行きたいそうです(笑)。

      削除