2018年12月24日月曜日

Delicious chocolate from California 〜カリフォルニア発のおいしいチョコレート〜



Kona: "What are they?"

コナ:「それ、何?」


Mommy: "These are chocolate that Hana's horse ranch gave us as a horse owner. Have you heard about See's Candies?"

ママ:「ハナちゃんの馬牧場が、馬主のママたちにってくれたチョコレートよ。シーズキャンディーズって聞いたことある?」


Kona: "See's Candies..."

コナ:「シーズキャンディーズ‥‥」




Kona: "Oh, there was a store in the area we used to live in Las Vegas."

コナ:「ああ、ラスベガスで住んでたところにお店があったような。」


Mommy: "That's right. See's Candies is a famous store that makes a great taste of chocolate. It originally started in California."

ママ:「そうそう。シーズキャンディーズはね、おいしいチョコレートを作ることで有名なお店なのよ。カリフォルニア発なの。」


Ehime: "Chocolate... It's not a dog-friendly-food."

えひめ:「チョコレート‥‥ 犬に優しくない食べ物でしゅね。」




Hana: "You should appreciate me. You got a box of delicious chocolates because I'm here."

ハナ:「私に感謝してよね〜 私がここにいるから、おいしいチョコレートを一箱もらえたのよ〜」


Daddy: "OK, OK. We are the ones who pay for your stable, but let's talk about it another time."

パパ:「わかった、わかった。ハナの宿泊を払っているのはぼくたちだけど、それはまた別の機会に話そう。」


Hana: "?"

ハナ:「?」



Have a wonderful Sunday♪


For daddy & mommy who always appreciate the delicious chocolates, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

おいしいチョコレートにはいつでも感謝するパパ&ママの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. 懐かしい!!アメリカに行くたびに、シーズキャンディをお土産に買っていました。
    アメリカ人の老夫婦がとても親切にしてくださったときにお土産に持たせてくれました。カリフォルニアではこれが定番だって・・・日本で買うととっても高くて・・・
    棒付きのポップキャンデイも美味しかったです。

    遅くなりましたが、メリークリスマス☆コナちゃん&えひめちゃん

    返信削除
    返信
    1. ケイチーままさん

      シーズキャンディーズのチョコレート、おいしいですよね♪ 確かお店では、テイスティングもさせてくれるのではなかったかしら?自分であれやこれやと選んで箱に詰めるのもよし、すでにパックされているのもよし、お店にいるだけで楽しくなれるように思います。

      いつかケイチーままさんと一緒に、シーズキャンディーズに行きたいな♪

      削除