2020年5月29日金曜日

Nite-nite sheep & the latest news! 〜ナイナイシープ&最新ニュース!〜



Ehime: "Ma-kun, please leave it. This is mine."

えひめ:「マーくん、離ちてくだしゃい。これ、わたちのでしゅよ。」


Makana: "No. I want this."

マカナ:「やだ。ぼく、これほしいもん。」




Ehime: "This is my nite-nite-sheep. I had this even before you came to this house."

えひめ:「これは、わたちのナイナイシープでしゅよ。マーくんがこの家に来る前から、わたちが持ってたんでしゅから。」


Makana: "But I want to play with this sheep."

マカナ:「でも、ぼく、この羊さんと遊びたいんだもん。」




Ehime: "You have so many toys that you took over from our older brothers. Like the green one behind you that you have destroyed already."

えひめ:「マーくんは、にいたまたちから受け継いだおもちゃがいっぱいあるじゃないでしゅか。後ろにある、もう壊しちゃった緑のやつとか。」


Makana: "But I want the sheep!"

マカナ:「でも、羊さんがほしいの!」




Makana: "If you leave it, the problem will be solved."

マカナ:「ねえたんが離してくれたら、問題は解決するんだから。」


Ehime: "Why do I need to give up my nite-nite-sheep?"

えひめ:「なんでわたちが、自分のナイナイシープをあきらめないといけないんでしゅか。」


Mommy: "Huh... I wonder why they always want the same things."

マカナ:「はあ‥‥ どうしていつも、同じものをほしがるのかしら。」





※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※



Finally! Our tasting room is going to reopen from Thursday to Sunday this week. There are still some restrictions that we need to follow, such as no wine-tasting should be provided in wine tasting room... But we can open for Food & Wine.


ようやくです!私たちのテイスティングルームは今週、木曜日から日曜日、リオープンする予定です。まだ従わなければいけない制限があります。例えば、ワインテイスティングルームで、ワインテイスティングをしてはいけないとか。。。 でも、フード&ワインでオープンすることは可能です。



We've been teaming up with the local chefs during the pandemic, and selling $49 Friday Dinner Special for two with wine. This week, we are planning do this for both Friday & Saturday, and it's available for both pickup and dine-in! Let's see how it goes.


パンデミックの間、私たちは地元のシェフたちと協力し合い、金曜日に二人用49ドルディナースペシャル・ウィズワインを販売していました。今週はこれを、金曜日&土曜日にする予定で、ピックアップとダインイン両方が可能になりました。さて、どうなるでしょうか。






We've been so appreciative of people who try to support our business for the last two months. Ryan Neville, the musician was going to have his US tour this month and perform his live music at our tasting room. Of course, it was canceled. 


この二ヶ月もの間、私たちのビジネスをサポートしようとして下さった方々には、本当に感謝しています。ミュージシャンのライアン・ネビルさんは今月、アメリカツアーで私たちのテイスティングルームに立ち寄り、ライブミュージックを披露して下さるはずでした。もちろん、キャンセルになりました。




But he came up with the idea to make his music video / slide show with our vineyard photos, so our followers can see the vines, grapes and harvesting scene of their favorite wine while they are listening to his new single. 


なんとライアンさんは、私たちのぶどう園の写真でミュージックビデオ/スライドショーを作るというアイディアを出してくれました。そうすれば、私たちのフォロワーさんたちが、ライアンさんの新しいシングルを聴きながら、お気に入りのワインのぶどうやぶどうの木、そして収穫の様子などを見れるからです。




He is going to giveaway for 10 followers of us. We feel like we've been surrounded by nice people and we really want to say thank you to everyone who are cheering us up.


ライアンさんはそれを、私たちのフォロワーさん10名に、無料でプレゼントして下さるそうです。私たちは、本当に優しい方々に囲まれていることを実感し、応援して下さる皆様に、心からお礼を申し上げたい気持ちでいっぱいです。





Have an amazing Thursday♪


For Ehime who used to steal the toys from brother Kona, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

よくコナにいからおもちゃを盗んでいたえひめの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2020年5月29日 13:04

    ママさん再開おめでとうございます。長い長い2ヶ月間、心を痛めておられたことと思います。
    今日のお話はそんな中で心温まる素敵なtopicsですね。一人じゃないってことを気づかせてくれる時間、それがステイホームかもね、と思うこの頃です。

    この姉弟トラブル?勝利の女神はどちらに微笑むのでしょう。我家は完全に莉が蓮にメンタルで勝ってます。でも空に勝てる子はいません。一番小さくて一番偉大なのは陸の妹なのでした(笑)。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      空ちゃん、さすがです。空ちゃんがそこにいてくれるからこそ、他のふたりが安心してやんちゃさんでいられるのでしょうね。我が家はこういう場面では、えひめがあきらめない限り、えひめの勝利になります(笑)。

      ステイホームが一人じゃないことを気づかせてくれる時間。。。ステキです。お客様の中にも毎週のようにメールを下さる方がいて、昨日はわざわざ、我が家の犬たちのために、ビスケットを持ってテイスティングルームまでお越し下さいました。離れている二ヶ月があったからこその、心のつながりかもしれないなあ、と思いました。

      削除