2019年9月27日金曜日

Let's hang in there. 〜あきらめずにがんばりましょ〜




Mommy: "It's a nice morning. The sunrise in the vineyard is so beautiful"

ママ:「いい朝。ぶどう園での日の出が、とってもきれい♪」





One of our chickens is not doing well. It looks like she is half blind. Her crown is not as red as others, and she has been weak recently.


にわとり一羽の調子がよくありません。この子は、片目が見えていないようです。鶏冠も、他の子ほど赤くなく、最近弱っていました。



Today, she had a problem with standing. I put her on the ground, and tried to feed her from my hand. But unlike Day, the chicken who had an interesting character, this one didn't eat. Her name is Maka. 


今日、ちゃんと立てなくなりました。私は地面にこの子を起き、手から食べさせようとしましたが、面白いキャラクターだったにわとりのデイと違い、この子は食べませんでした。名前は、マカです。



From my experience taking care of chickens for nearly five years, I know the chicken who became like this doesn't have a long life. I just do my best for Maka to her last day.


5年、にわとりたちのお世話をしてきた経験上、このようになったにわとりが長く生きないことを知っています。ただマカの最後の日まで、この子のためにベストを尽くすだけです。







Holi: "Can I eat your food if you don't eat?"

ホリ:「食べないなら、私が食べてあげようか?」


Maka: "No, thank you."

マカ:「いや、結構です。」




Ehime: "I think we need something good. Something like a light."

えひめ:「いいことがあるといいな。何か、光のようなもの。」


Mommy: "I agree. It has been a little tough for us this year."

ママ:「賛成。今年は、ちょっと大変なことが多いよね。」




Mommy: "Many things are changing right now, but let's hang in there. Something fun should come to us someday."

ママ:「今は、いろんなことが変わりつつあるけど、あきらめずにがんばりましょ。きっといつか、楽しいことがやって来るわよ。」


Ehime: "I hope so."

えひめ:「だといいでしゅけど。」



Have a peaceful Thursday


For Ehime who is going to get shared her favorite fruit, apple with mommy & daddy tonight, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

今夜、パパ&ママと大好きなりんごをシェアして食べる予定のえひめの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2019年9月27日 12:40

    そうねえひめちゃん、光がさすっていい言葉よね。光り輝く毎日がほしいなぁんて贅沢言わないから、ほんのちょっと光が見える瞬間が、毎日何かしらあるといいわね。
    まぁそれも考えようで、大好きなりんごを大好きな人とシェアできる、なぁんて結構な明るい光のように思うわよ。

    本当に2019年はイノチに関わる話題が多すぎて心が疲弊気味ですね。でもそれに負けない元気をワンコたちからいただきたいと思う私は欲深かしら?

    マカちゃんがその時まで楽しい時間が過ごせますように。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      優しい言葉をありがとうございます。今朝、マカが亡くなっているのを発見し、ぶどう園、家、牛たちが見える木の下に穴を掘って埋めました。このブログを書いてから4−5日間、本当に最後までよく頑張りました。若さからくるエネルギーがあったのか、目が見えなくなっても、よく最後まで戦ったと思います。

      光がさす光景を想像するだけで、少し救われるような気持ちになります。りんごをシェアできる幸せがあれば、頑張っていけるかな。

      削除