2019年9月2日月曜日

Dear Kona 〜親愛なるコナへ〜



We would do anything to save your life, but your time had come. 

コナの命を救うためならなんでもできたけれど、コナのその時は来てしまったね。



You came back home today. You look a little different from the time you were here before, but we know your golden heart has never changed.


今日コナは、おうちに帰って来たよ。以前とはちょっと違った様子になったけど、コナのゴールデンハートは全然変わっていないってこと、知ってるよ。



We appreciate your 10 years that you dedicated to us.


コナが、私たちに捧げてくれた10年に、感謝しているの。



You were a therapy dog for everyone in our family.


コナは、家族全員にとってのセラピードッグだったから。



We miss seeing your world-peace-smile, touching your soft coat and telling you "Move Kona. Thank you."


コナの世界平和なスマイルを見たり、柔らかい毛を触ったり、「コナ、ちょっとどいて。ありがとう。」って言ったりできなくなったことが、とても寂しい。



Our hearts still ache, because you took a big piece of our hearts when you left.


コナがこの世を去る時に、私たちの心から大きなピースを持って行ったから、私たちの心はまだ痛むよ。



But we know our hearts grow back every time we think of you.


でも、コナを思うたびに私たちの心はまた大きくなるってわかってるからね。



We love you forever, Kona. 


コナ、永遠に大好きだよ。



We'll see you when our time comes.


私たちのその時が来たら、また会おうね。



From mommy & daddy


パパとママより





Infinity love to you, Kona.


For Ehime who accidentally tries to eat Kona's hair that was cut from his very last day, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

最期の日に切られたコナの毛を思わず食べようとしてしまったえひめの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. おかえりなさい、コナ君☆
    コナ君の優しい笑顔や愉快な表情、可愛い仕草をずっと忘れません!
    可愛い妹のうっかりな行動にも、きっと優しくツッコミを入れてくれてるかな(*´ω`*)
    コナ君の平和を愛する心は、大切な宝物ですね!
    コナ君、大好きだよ☆

    返信削除
    返信
    1. ぽ〜のパパ&ママさん

      ふとした時、そばにいないコナを思い、いまだに胸が痛みます。それでもなんとかえひめと一緒に、日々心の面で成長しようと頑張っているところです。

      ぽ〜ママさんにも愛されていたコナ。10年間、楽しい時間や優しい時間をくれたコナに、心から感謝しています。

      削除