2018年3月26日月曜日

Thank you for being born. Part 4 〜生まれてきてくれてありがとう パート4〜



Kona: "So, did you milk Happy and put the milk in the milk bottle for Sunny?"

コナ:「それで、ママがハッピーちゃんのお乳を搾ってサニーちゃん用にミルクボトルに入れたの?」




Kahlua: "I wonder if she drank that way."

カルア:「サニーちゃん、その方法で飲めたのかな。」




Ehime: "Happy felt uncomfortable if she didn't get milk out, right?"

えひめ:「ミルクを飲んでもらわなかったら、ハッピーちゃんも気持ち悪いんでしゅよね?」




March 19th 3月19日


Mommy: "I wonder if Sunny can drink powdered milk from this milk bottle for a calf."

ママ:「サニーちゃん、子牛用のこのミルクボトルから、粉ミルクを飲めるかしら。」


Daddy: "I'm not sure, but let's get it and see how she does."

パパ:「どうかな。でもそれを買って、サニーがどうするか様子を見てみよう。」




Mommy: "Fu fu. A mature guy is holding the milk for a baby calf and driving a Lexus. This is an interesting picture♪"

ママ:「うふふ。成人男性が、赤ちゃん牛用のミルクを持ってレクサスを運転してる。これ、おもしろい絵だわ♪」


Daddy: "You are laughing at me!"

パパ:「ママ、ぼくのことを笑ってる〜!」




Let me say the end of the result first. Sunny couldn't drink powered milk from the milk bottle for a calf, because her sucking was so weak. We asked Happy's foster mommy if we can borrow her milk bottle for humans, and she said yes. By the way, It was Cheer many years ago who was drinking milk from this milk bottle.


結論を先に述べると、サニーは、子牛用のミルクボトルから粉ミルクを飲むことができませんでした。吸う力が、とても弱かったからです。私たちはハッピーの里親ママさんに、人間用のミルクボトルを貸してもらえるか尋ねました。「はい。」と言ってくれました。ちなみに、このミルクボトルからミルクを飲んでいたのは、何年も前のチアちゃんです。




It was raining in the afternoon. I had to carry the hay for adult cows & milk bottle for Sunny, and walk to the barn in the muddy hill. My feet were sunk in the mud above my ankles. At that time, I thought this was my hardest time to work for cows.


 午後は、雨が降っていました。私は、大人の牛たち用に干し草を、サニー用にミルクボトルを担ぎ、ドロドロの丘を牛小屋まで歩いていかなければいけませんでした。私の足は、くるぶしの上まで泥の中に沈みました。あの時は、これが牛たちへの仕事で一番大変な時だと思っていました。






Mommy: "Oh, Sunny. You look skinny. Let's drink milk."

ママ:「ああ、サニーちゃん。痩せてるね。さあ、ミルクを飲もう。」


Sunny: "......"

サニー:「‥‥」




Happy: "I have a lot of milk in me. I wish I didn't have sensitive teats."

ハッピー:「ミルクはたくさん私の中にあるのよ。おっぱいが敏感じゃなければよかったんだけど。」




Sunny: "I drank."

サニー:「飲んだ。」


Mommy: "Yes, you did! Powdered milk has good nutrition for you, so I'm very happy you drank some."

ママ:「うん、できたね!粉ミルクには、サニーちゃんにとっていい栄養が入ってるからね。飲んでくれて、本当に嬉しいわ。」




My husband and I were not the only ones who were taking care of Happy and Sunny. Happy's foster mommy visited the barn many times during the night every day, and tried to let Sunny drink the milk. Without her help, we couldn't go to work.


ハッピーとサニーのお世話をしていたのは、主人と私だけではありません。ハッピーの里親ママさんは、毎日夜の間に牛小屋を何度も訪れて、サニーにミルクを飲ませようとしてくれました。この方の助けなしでは、私たちは仕事に行くこともできませんでした。



March 20th 3月20日


Mommy: "Here you are, Sunny. Please drink a lot and get stronger."

ママ:「はい、サニーちゃん。たくさん飲んで、強くなってね。」


Sunny: "OK."

サニー:「はい。」




The afternoon on this day was my hardest work time for cows. The rain storm came through our area. It's difficult to tell how much rain was coming down in the photo, but I heard the crunchy sound from the rain like when you rip up something. 


この日の午後は、牛たちの仕事で一番大変だと思ったときでした。このエリアに、雨の嵐がやって来たからです。写真では、どれくらい雨が降ったのかを伝えることは難しいのですが、何かを破ったときのような「バリバリ」と言う音が、雨から聞こえていました。



Mommy: "If there is something you have to do, you have to do. Let's go!"

ママ:「やらなければいけないことがあるなら、やるしかない。さあ、行こう!」




Mommy: "Oh, my goodness!!! Sunny is drinking milk from Happy!!! When did it start to happen???"

ママ:「わあ、なんてこと!!!サニーちゃんが、ハッピーちゃんからミルクを飲んでる!!!いつできるようになったの???」


Happy: "I'm not sure, but we are OK now."

ハッピー:「さあ。でも私たち、もう大丈夫よ。」


Sunny: "♪♪♪"

サニー:「♪♪♪」


Mommy: "I might cry seeing this."

ママ:「こんなの見せてもらって、なんか泣きそう。」




Ehime: "Yay! Sunny can now drink Happy's milk directly! Congratulations♪"

えひめ:「イエーイ!サニーちゃん、ハッピーちゃんのミルクを直接飲めるようになったんでしゅね!おめでとう♪」




Kahlua: "Huh, that was an exciting story. I can now feel relaxed without worrying about Sunny."

カルア:「はあ、なんてドキドキする話しだったんだ。これでサニーちゃんの心配をすることなく、やっとリラックスできるよ。」




Kona: "They are the other side of that hill, right? I want to go say hi to Sunny someday."

コナ:「みんな、あの丘の向こう側にいるんでしょ?ぼく、いつか、サニーちゃんにあいさつに行きたいな。」



Have a wonderful Sunday♪


For our dogs and daddy who think they can sleep well tonight listening to the happy ending story, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

ハッピーエンディングのお話しを聞いて、今夜はよく眠れると思ううちの犬たちとパパの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

4 件のコメント:

  1. サニーちゃん、ハッピーちゃんのミルクを飲めるようになったんですね\(^-^)/
    良かったです!

    きっと皆さん心配で仕方がなかったことと思います(>_<)ゆっくり安心して休んでくださいね☆
    これからの成長が本当に楽しみです♪

    返信削除
    返信
    1. ぽ〜のパパ&ママさん

      サニー、ミルクを飲めるようになりました♪ホッ。。。としているのもつかの間。ハッピーに人工授精をしてくれた先生から、サニーがしばらく初乳を飲めなかったことで、これから育っていく上での強さに欠けるかもしれないので、気をつけて見ておくように、と言われました。これから元気に育ってくれるように、私も一緒に頑張りたいと思いますp(^_^)q。

      削除
  2. サニーちゃん、ハッピーちゃんのミルク飲めて本当よかったぁ!
    子供にとって、初乳って大事だから初乳を飲んでないサニーちゃんが心配でした!
    ミルク飲んでる写真見てよかったぁ!って叫んじゃいました!!
    どんどんミルク飲んで大きくならないと!!
    サニーちゃん、ミルク飲めるようになって本当によかったぁ!

    返信削除
    返信
    1. 由美子さん

      一緒に心配してくれたり喜んでくれたりしてくれて、本当に心強いです!

      初乳をなかなか飲めなかったサニー。免疫力に欠けるかもしれないので、これからしっかり見ておくようにと、ハッピーの人工授精の先生に言われました。女の子だからか、上の男の子たちほど今もミルクは飲んでいないみたいですが、健康に元気に育ってくれるといいなあ、と願っています♪

      削除