2015年12月15日火曜日

The house is becoming a home. 〜家がだんだん家庭になってきた〜



Yesterday 昨日


Mommy: "Let's put this sign up in the kitchen. It says 'Country kitchen always farm fresh'."

ママ:「このデコレーションをキッチンに飾ろう。”カントリーキッチンでは、いつも農場からの新鮮なものを使います”という意味よ。」




Ehime: "That shows what mommy likes. Because she doesn't like chemicals in food."

えひめ:「しょれって、しゅごくママっぽいでしゅね。だってママは、食べ物に化学薬品が使われているのが好きじゃないでしゅから。」




Daddy: "Is this OK?"

パパ:「これでいい?」


Mommy: "That's perfect. I think It's straight."

ママ:「パーフェクト。まっすぐだと思うよ。」




Daddy: "OK. This is good."

パパ:「よし。これでいいな。」


Mommy: "Thank you, darling."

ママ:「ありがと、パパ。」




Kahlua: "Speaking of food, I'm getting hungry. Can we get dinner soon?"

カルア:「食べ物と言えば、そろそろおなかがすいてきたな。もうすぐ晩ごはんくれる?」




Today 今日


Daddy: "We've been late for putting up this on the wall, but what do you think about this here?"

パパ:「これを壁に飾るの、すっかり遅れてしまったけれど、これ、この場所はどうかな?」


Mommy: "I like it."

ママ:「いいわね〜」




Kona: "Are they putting more signs on the wall? What does it say this time?"

コナ:「また壁になにか貼ってるの?今回はなんて書いてるのかな?」




Kahlua: "It's hard to read with my eye sight. What does it say, Ehime?"

カルア:「ぼくの視力では読めないな。えひめ、なんて書いてある?」




Ehime: "It says 'Dogs and wine make everything fine!'. Didn't we see this before?"

えひめ:「犬とワインはすべてを良くする!って書いてありましゅよ。以前、どこかで見たような?」


Daddy: "We bought this one year ago at the winery called J Lohr."

パパ:「Jロアっていうワイナリーで、1年前に買ったんだ。」




Mommy: "I think we worked enough for today. Let's have a glass of wine♪"

ママ:「今日は十分働いたわね。さあ、ワインを一杯飲もう♪」


Daddy: "Good idea♪"

パパ:「いい考えだ♪」



Have a great Monday♪


For mommy & daddy who think that the house is becoming home-ish by putting the sign up, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

(20 out of 1238 in the Golden Retriever category today☆)


デコレーションを飾って、家がだんだん家庭っぽくなってきたと思うパパとママの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!

(現在、ゴールデンレトリバーのカテゴリーで、1238中20位☆)



にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2015年12月16日 12:40

    いいな、だんだん家庭らしくなってうらやましいです。
    我家は蓮を迎えて大変にぎやかになったのですが(家にいる限りほぼ終日、蓮と闘う私の雄叫びが…)家財はどんどん減ってタダの箱になりつつあります。最近では買い替えする気力さえも失っているハハなのでした。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      ああ、その気持ち、よくわかります。我が家も、コナがパピーのときにカミカミしてバッチリコナの歯型がついたキッチンの椅子、いまだに使っています(苦笑)。ある意味、思い出の一品と言えるかも?

      蓮ちゃんと母上様の戦い日誌、いつか本になったらぜひ読ませてください!のえこさんのイラストで本になったら、ものすごく楽しくなるような予感がします♪

      削除