2013年2月15日金曜日

Happy Valentine's day 2013 〜ハッピーバレンタインデー2013年〜



Ehime: "What are those roses for, brother Kona?"

えひめ:「コナにい?このローズ、なに用でしゅか?」




Kona: "Oh, today is Valentine's day. It's the day to tell your feelings to your loved one. You give a gift and a card to your special person. Guys buy roses for girls."

コナ:「ああ、今日はバレンタインデーだね。自分の気持ちを好きな人に伝える日だよ。その特別な人に、プレゼントやカードを送るんだよ。男の人は、女の人にバラの花を買うんだ。」




Kona: "But these are the artificial roses mommy bought for herself."

コナ:「ま、これは、ママが自分用に買った造花のバラだけどね。」




Ehime: "Guys have to work so hard on Valentine's day..."

えひめ:「バレンタインデーの日は、男の人は苦労しゅるんでしゅね‥‥」




Ehime: "Wait! That's actually a good thing for me, because I'm a girl. Fu fu♪"

えひめ:「あっ!しょれって実は、わたちにはいいことなんでしゅよね。わたち、女の子でしゅから。うふふ♪」




Kahlua: "I wouldn't mind getting a nice doggie bed as my Valentine's day gift."

カルア:「ぼくは、バレンタインデーのプレゼントに、ステキな犬用ベッドがもらえるといいな〜」




Mommy: "You only talk about getting roses and a gift. How about thinking how you can tell your feelings to your loved ones on Valentine's day?"

ママ:「みんなバラの花やプレゼントをもらうことばっかり話しているけれど、バレンタインデーに、どうやったら好きな人に自分の気持ちを伝えられるか考えてみたら?」




Kona: "Hmm... I think this is the best way to tell our feelings."

コナ:「う〜ん‥‥ やっぱりこれが、ぼくたちの気持ちを伝える一番いいものなんじゃないかな。」




Kahlua: "And.... what do we do?"

カルア:「で‥‥ どうするの?」


Kona: "Um...."

コナ:「えっと‥‥」




Ehime: "Hello! Thank you so much for reading our blog, everybody! My name is Ehime."

えひめ:「ブログを読んでくれているみなしゃま、こんにちは!わたちがえひめでしゅよ。いつもありがとうございましゅ。」




Ehime: "I feel shy to tell my feelings to everybody in public. Fu fu♪"

えひめ:「こんな公共の場でみなしゃまに自分の気持ちを伝えるって、なんか恥ずかちいでしゅね。ふふ♪」




Ehime: "This is my first Valentine's day and I'm not sure how I send my love to you."

えひめ:「これがわたちの初めてのバレンタインデーなので、どうやってわたちの愛をお届けしゅればいいのかよくわからないんでしゅけど。」




Ehime: "But I love you so much♥"

えひめ:「でも、みなしゃまのこと、大好きでしゅよ〜♥」


Kona: "...... Actually, she's a good talker."

コナ:「‥‥ ひめたん、意外にスピーチうまいね。」


Kahlua: "Seems that way."

カルア:「そうみたいだね。」



Have a happy Valentine's day♥



Blog Ranking♪ You can find the same photo as this one on the right above. Thank you so much for clicking it♪

右上に同じ写真があります。応援のポチッ、よろしくお願いします♪




2 件のコメント:

  1. コナ様のいす枕(笑)画像可愛い〜。
    そして、後半の画像・・・えひめ様が話しているのに、コナ様とカルア様が『はい、はい』という感じで面倒くさそうに(笑)聞いているっぽくて笑っちゃいました。
    アメリカでは、旦那様大変ですよね〜(笑)、バレンタイン。ディナーの予約したり。

    返信削除
  2. kermit さん

    いす枕に反応してもらってうれしい〜♥ コナはよくあちらこちらに顔を乗せるんですよね〜 そして、最後にえひめだけが興奮しているのは、精神年齢の表れかも(はは!)

    今年のバレンタインデーは、どうでしたか?ブラウニーのごぼうパウダー、すごいアイディア!いいバレンタインデーを過ごされましたか?

    返信削除