2013年2月19日火曜日

Funny trip to LA with three big dogs Part 1〜ロサンゼルスへの旅 三匹の大きな犬との珍道中 前編〜



Las Vegas is a great place to live. On the weekend, you can go see a show by Cirque du Soleil and also you can go hiking in the beautiful Red Rock mountains. But there are a few things I really miss. Fresh fish and Japanese books. My beautiful husband suggested a day trip all the way to Los Angels to let me get all the things I miss. It's over 280 miles one way, about 10 hours by car to go and come back.

ラスベガスは、住むにはとてもいいところです。週末には、シルクドソレイユのショーを観劇することもできるし、美しいレッドロックの山を見ながらハイキングをすることもできます。でも私にとって残念なことがあります。それは、新鮮なお魚と日本の本がないこと。その気持ちをわかってくれた主人は、はるばるロサンゼルスへの日帰り買い出し旅行を提案してくれました。片道450キロ、往復車で10時間の旅です。




People drive between Las Vegas and Los Angeles for fun. They make a plan for a few days and enjoy their stay. It's normal. Only not normal thing about us is that.... we have two humans and three big dogs in our SUV.

ラスベガスとロサンゼルスの間を車で行き来するのは、みんなよくすることです。2,3日かけて、それぞれの町での滞在を楽しみます。よくある普通のことです。たったひとつ私たちが普通じゃないのは‥‥ SUVの車に、人間二人と大きな犬三匹が乗っているということです。




Happening No.1  ハプニングその1


Early morning, I loaded up all the things we need on a day trip, and my husband put three dogs in a car. I realized I forgot my sunglasses. I went back in the house to pick them up and came back to a car. Then I saw my husband was sitting on the driver's seat that I was going to sit! I told him "I'm going to drive to Los Angeles." But he didn't want to let me. When we were having a conversation about who's going to drive, I heard some weird plastic sound behind us. When I looked back, Ehime was eating our special salmon rice ball! She took one of them from a plastic bag and tore the plastic wrap. She was holding one of the salmon rice balls with her both hands and eating it amazingly well! Of course I took it away from her immediately, but one of the salmon rice balls that we were going to eat for our snack was disappeared into her stomach... 

朝早く、私は旅に必要なものを車に詰め、主人は三匹の犬を車に乗せてくれました。 そのとき、サングラスを忘れたことに気づき、家の中へ取りに行きました。車に戻ってくると、私が座るはずの運転席に主人が座っている!!「私がロサンゼルスまで運転する!」と言いましたが、聞いてくれません。誰がロサンゼルスまで運転していくか話していると、後ろで変なプラスチックの音が‥‥ ふとふりかえると、えひめが私たちのスペシャルサーモンおにぎりを食べているではありませんか!!!それも、袋からおにぎりを一個取り出し、巻いてあったラップを破り、ちゃんと両手でサーモンおにぎりをもって上手に食べている‥‥ もちろんすぐ没収しましたが、私たちが道中食べるはずだったサーモンおにぎりのひとつは、えひめの胃の中へと消えていきました‥‥





Kona: "How's your first road trip going, Ehime?"

コナ:「初めてのロードトリップ(車での旅)はどう、ひめたん?」


Ehime: "It's going tasty."

「なかなかおいちいでしゅよ。」




Kona: "Can you move to the window side a little bit more?"

コナ:「もうちょっと窓のほうに行ってくれない?」


Ehime: "I need a cushion for a long trip."

えひめ:「長旅にはクッションが必要でしゅから。」





Daddy: "Here we are in Fontana, CA. What beautiful scenery!"

パパ:「さぁ、みんな、カリフォルニア州フォンタナに着いたよ。とってもきれいな景色だね〜」


Mommy: "Why don't we stop by at the dog park nearby?"

ママ:「ちょっと近くのドッグパークに寄ってみる?」




Ehime: "Hello, my name is Ehime. I came from Las Vegas. This is my first time to visit a dog park in my life. Can you be my friend?"

えひめ:「こんにちは。えひめでしゅよ。ラスベガスから来まちた。人生初のドッグパークなんでしゅよ。お友達になってくれましぇんか?」




Black Lab: "Hey, you should greet me first."

ブラックラブ:「おい、オレにあいさつするのが先だろ?」


Ehime: "Oh, sorry. I'm not tasty, please don't eat."

えひめ:「あぁ、ごめんなさい。わたち、おいちくないでしゅよ。食べないで下しゃいね。」




Kahlua: "I'm Kahlua. You should listen to a senior dog, OK?"

カルア:「ぼく、カルア。シニア犬の言うことは聞くもんだよ、わかった?」


Puppy: "OK."

パピー:「あい。」




Ehime: "Dog Park is fun, isn't it, brother Kahlua?"

えひめ:「ドッグパークって、楽ちいでしゅね、カルアにい?」




Kahlua: "Yes. You see many humans and they are willing to give you a free massage."

カルア:「そうなんだよね。たくさんの人間もいて、みんなただでマッサージをしてくれるんだよ。」


Ehime: "Mmm? Where is brother Kona?"

えひめ:「あれ?コナにいはどこでしゅか?」




Kahlua: "There, between daddy and mommy."

カルア:「あそこ、パパとママの間。」




Mommy: "Why don't you go say hi to other dogs, Kona?"

ママ:「みんなにあいさつに行ってきたら、コナ?」


Daddy: "That's right. We can pet you anytime at home."

パパ:「そうだよ。パパとママだったら、おうちでいつでもよしよしできるんだから。」


Kona: "No, thank you. I just want to be with you two."

コナ:「ぼく、いい。パパとママのそばにいたいから。」




Happening No.2  ハプニングその2


After playing at the dog park, Ehime, a puppy had lunch and all the dogs did bathroom. Dogs were happy and my husband was happy. But I wasn't happy. Why? Because there was no bathroom for humans at the dog park! It's been a while since I went to the bathroom in the morning, and it was getting emergency for me. 

ドッグパークで遊んだあと、まだパピーのえひめはランチを食べ、犬たち全員トイレをすませました。犬はハッピー、主人もハッピー、でも私はハッピーじゃありませんでした。なぜかって?それは‥‥ ドッグパークに人間用のトイレがなかったからです!朝トイレに行ってから、だいぶ時間がたち、そろそろ緊急を要するようになってきました。


Daddy: "It looks like a little more than 1 hour to Los Angeles."

パパ:「ロサンゼルスまでは、1時間ちょっとくらいだね〜」


Mommy: "What!? You are joking, aren't you?"

ママ:「えっ!?それ、冗談でしょ?」


Kona: "Mommy, do you wish you were a dog?"

コナ:「ママ、犬だったらよかったのに、って思ってる?」


Mommy: "Darling, hurry, hurry!!"

ママ:「パパ、いそいで、いそいで!!」



Part 2 will be on tomorrow. Please come back and find out our journey!

続きは明日。珍道中の後編、どうぞお楽しみに!



Blog Ranking You can find the same photo as this one on the right above. Thank you so much for clicking it

右上に同じ写真があります。応援のポチッ、よろしくお願いします♪







6 件のコメント:

  1. 私が行った所は、アナハイムとサンタモニカです。

    サンタモニカはいい所でした。

    私もよくドッグランに行きます。
    母犬のうめさんは、マイペースなので自由にあちこち行き、他の飼い主さんとなじみ ますが、子供のこむぎさんは怖がりなのでうめさんの後をついていき、姿が見えなくなるとキョロキョロ探しまわります。
    なかなか他の犬たちと遊べないのです。

    怖すぎてしっぽがお尻にくっついてしまいます。

    返信削除
  2. 由美子さん

    カリフォルニア州は色々訪れるところがあり、楽しいですよね〜

    こむぎさん、かわいい♥ でもしっぽが後ろ足の間に入ってしまうのを見ると、ちょっとかわいそうになりますね。うちのコナは、パピーの頃はハワイのドッグパークであちらこちらにあいさつをしてまわっていましたが、今はなぜか私と主人から離れることをとっても嫌がります。ごはんが食べられなくなったりトイレができなくなるのも、コナです。

    同じ犬種の犬でも血のつながりがあっても、性格が色々で、みんなかわいいですよね〜

    返信削除
  3. ピタッとお尻に尻尾が張り付いちゃうので、尻尾が無いようにみえます。
    しかも、安全である家の中でもほぼくっついています。
    雷、爆竹等の音が怖くて、家の中で行方不明になります。
    家族総出で探します。まさかというところに隠れています。ほんと臆病です。今度サボりがちなブログにのせますね。

    返信削除
  4. 由美子さん

    愛犬が怖がっている姿を見ると、とても心が痛くなりますよね。

    怖がりな犬の社会化は時間がかかるかもしれませんが、気の合う犬と一緒に少しずつできることを増やしていくと、勇気が出るようになるかも。こんな図々しく見えるえひめでも、実は怖いものがいくつかあるのですが、毎日のお散歩で少しずつ慣れているところです。

    大好きな愛犬のことでは色々悩みますよね。一緒に頑張りましょうね〜

    返信削除
  5. え〜!えひめ様ずるい!私にも! ←そこか?
    アメリカのドッグパークは、これでもか!っていうくらい広かったりするのでいいですよね〜。お金とらないことも殆どだし。
    コナ様は、わんこがいっぱいでドキドキしちゃったのかしら?

    返信削除
  6. kermitさん

    サーモンおにぎり、私ももう一個食べたかった!

    日本のドッグパークは、お金を支払うんですか?初耳です!コナ、最近私たちにべったりなんですよね。。。以前はもっとアクティブだったんですけど。黒い息子さんは、ドッグパークに行ったりしますか?

    返信削除