2015年12月5日土曜日

Cows, dogs and chickens on a rainy day 〜雨の日の牛と犬とにわとりたち〜



Yesterday 昨日


Mommy: "Happyyyyy♪"

ママ:「ハッピ〜〜〜♪」


Happy: "Yeeeeees♪"

ハッピー:「は〜〜〜い♪」




Happy: "One two, one two♪"

ハッピー:「えっほ、えっほ♪」


Joy: "One two, one two♪"

ジョイ:「えっほ、えっほ♪」




Joy: "It's the hay♪"

ジョイ:「干し草だ〜♪」


Happy: "Oh, no. You lay down on the hay again."

ハッピー:「もう、また干し草の上でゴロゴロする〜」




Mommy: "I feel like I've seen this scene..."

ママ:「この光景、どこかで見たことがあるような‥‥」




Mommy: "Oh, that one."

ママ:「ああ、あれか。」




Joy: "Mom, I have the hay on my face."

ジョイ:「母さん、ぼくのお顔に干し草ついちゃった。」


Happy: "Clean up yourself. I'm busy eating right now."

ハッピー:「自分できれいにしなさい。母さんは、いま食べるのに忙しいの。」




Foster mommy: "I'm bringing the hay to Cheer. Let's see if I can get her up here."

里親ママさん:「チアに干し草をあげてくるわね。あの子をここまで連れてこれるかしら。」


※ Cheer has a pain on her legs.

※ チアちゃんは、足に痛みがあります。




Cheer: "Yum♪"

チア:「おいしい♪」




Foster mommy: "Cheer, follow me. Walk a little bit."

里親ママさん:「チア、ついてきて。ちょっとだけ歩いて。」




Foster mommy: "I put your hay here. Can you come up?"

里親ママさん:「干し草、ここに置いたよ。登ってこれる?」


Cheer: "I'm working on it."

チア:「がんばってるところ。」




Joy: "Why do we need to eat here today?"

ジョイ:「なんでぼくたち、今日はここで食べなきゃいけないの?」


Happy: "That's because..."

ハッピー:「それはね‥‥」




Happy: "It's going to be raining soon."

ハッピー:「もうすぐ雨になるからね。」




Happy: "They want us to be inside this barn. So we don't get wet in the rain."

ハッピー:「私たちに、この納屋の中に入ってもらいたいんだって。そうすれば、雨に濡れなくてすむでしょ。」




Cheer: "Umm... why are you two eating my food?"

チア:「あの‥‥ どうしてふたりで私のごはんを食べてるの?」


Happy: "Because we are the family together♪"

ハッピー:「だって、私たちみんなで家族なんですもの♪」


Foster mommy: "Cheer, teach them how to use the barn, OK?"

里親ママさん:「チア、ふたりに納屋の使い方を教えてあげてね。」




Today 今朝


Mommy: "Oh, my... What a foggy and chilly morning."

ママ:「あらら‥‥ なんて霧が深くて寒い朝なのかしら。」




Ehime: "Can we go for a morning walk?"

えひめ:「朝のお散歩に行けるでしゅか?」


Mommy: "It's wet, but we can probably walk on the paved road."

ママ:「濡れてるけど、舗装道路なら歩けるんじゃないかな。」




Kahlua: "What are they?"

カルア:「それ、なに?」


Mommy: "Dry cranberries. Yesterday, I read the article that cranberries are super food for dogs. Then I remembered that your dog food actually includes cranberries."

ママ:「干したクランベリー。昨日ね、犬にとってクランベリーは、スーパーフードだっていう記事を読んだの。それで、そう言えばみんなのドッグフードにクランベリーが含まれていたなあと思ってね。」




Kona: "Can we eat now?"

コナ:「そろそろ食べてもいい?」


Mommy: "Yes. Are you hungry this morning, Kona?"

ママ:「うん。今朝はコナくん、おなかがすいてるのかな?」




Chicken A: "Brrrr, it's cold this morning."

にわとりA:「ブルルルル。今朝は寒いわね〜」


Chicken B: "I miss the sunlight."

にわとりB:「太陽の光がなつかしいわね〜」



Have a beautiful Friday♪


For Cheer, Happy and Joy who looked like spending the night in the barn, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

(20 out of 1238 in the Golden Retriever category today☆)


納屋で夜を過ごしたらしいチアちゃんとハッピーとジョイの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!

(現在、ゴールデンレトリバーのカテゴリーで、1238中20位☆)



にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. 牛さんもゴロすりするんですね~。気持ちいのでしょうね(^^)
    クランベリー、わんこの体にいいんですね。教えてくれてありがとうございます。何かで取り入れようかな。

    今日は雨でしたか?
    福岡は曇りで・・・たぶんこれから雨になりそうです。でも気温がちょっと上がっているので、あまり寒くないから楽です(^^)

    返信削除
    返信
    1. あゆみさん

      ホントにね〜 私もゴロすりをする牛、初めてみました(笑)。

      クランベリーは人間の体にもとっても良いそうですが、犬にも良いと最近ある記事を読んだんですよ。ビタミンCや食物繊維が豊富で、尿の問題に効果的であることは有名ですが、それ以外にも消化を助けたり、視覚に効果があったり、がん予防にも良いそうですよ。日本でもクランベリーは手に入りますか?

      寒い日や雨の日のお散歩は、ちょっと大変ですよね。風邪などひかないように、元気に過ごしてくださいね♪

      削除