2015年2月22日日曜日

Seniors can teach you good things. 〜シニアから良いことを学ぶ〜



When we were on a morning walk with doggies, our human neighbor, Mrs.D opened the gate for us and let us come into her beautiful property.

犬たちの朝のお散歩をしているとき、人間のご近所さんのDさんが、門を開けてくださり、私たちをご自身の敷地に入れてくださいました。


Kahlua: "What a big English Cream Golden Retriever!"

カルア:「なんて大きな英国ゴールデンレトリバー!」


Mrs. D: "Ahaha! He is a horse. His name is Zeke."

Dさん:「あはは!馬よ。ジークっていう名前なの。」




 Zeke: "Nice to meet you♪ I'm Zeke, and I'm 38 years old."

ジーク:「はじめまして♪ ぼくはジーク。38歳なんだよ。」


Mommy: "What a great looking horse you are! I can't believe you are 38 years old!"

ママ:「38歳だなんて信じられない!なんてカッコイイの!」




Jake: "I'm Jake. Seven years old. Nice to meet you♪"

ジェイク:「ぼくはジェイク。7歳なんだよ。よろしくね♪」


Mommy: "You are so sweet♪ Nice to meet you."

ママ:「かわいいね〜♪ よろしくね。」




Mrs. D: "Welcome, Ehime♪"

Dさん:「えひめちゃん、いらっしゃい♪」


Ehime: "Thank you for having us in your place. You are good at giving massage❤︎"

えひめ:「おうちに入れてくれてありがとでしゅよ。マッサージ、上手でしゅね〜❤︎」




Kahlua: "I'm Kahlua. I'm 10 years old."

カルア:「ぼく、カルア。10歳。」


Bailey: "I'm Bailey. I'm 12 years old. I won♪"

ベイリー:「ぼく、ベイリー。12歳。勝った♪」




Kona is overwhelmed at the dog park these days. But for some reason, he ran around like crazy at Mrs.D's property! I couldn't even catch up with him for taking photos (#^_^#).

最近コナは、ドッグパークでは圧倒されてしまいます。でもなぜか、Dさんの敷地内ではものすごい勢いで走り回ったんです!写真を撮ろうとしましたが、追いつけませんでした(#^_^#)。


Bailey: "We treasure our energy and use it wisely."

ベイリー:「ぼくたちは、自分のエネルギーを大切に使おう。」


Kahlua: "I agree."

カルア:「賛成。」




Ehime: "Ahhhh! I can't stop myself!!!"

えひめ:「あああ!止まらな〜い!!!”


Baley: "What is Ehime doing?"

ベイリー:「えひめちゃん、なにをしてるの?」


Kona: "Don't worry. She likes to waste her energy."

コナ:「あ、気にしないで。無駄にエネルギーを使ってるだけだから。」




Ehime: "(lay down) Phew... I'm tired..."

えひめ:「(バタン)ふう‥‥ 疲れた‥‥」


Baley: "(putting a paw on Kona)"

ベイリー:「(ツンツン)」




Ehime: "What are you doing, Baley?"

えひめ:「ベイリーくん、なにちてるでしゅか?」


Baley: "Just making sure that he is doing OK."

ベイリー:「いや、大丈夫かな〜、と思って。」




Jake: "Kona ran out of energy."

ジェイク:「コナくん、エネルギー切れみたい。」


Baley: "We, senior dogs are smarter. We know how to make our energy last for a long time."

ベイリー:「やっぱり、ぼくたちシニア犬は賢いね。自分のエネルギーを長く持たせる方法を知ってるんだもん。」




Ehime: "We'll do better next time, right, brother Kona?"

えひめ:「次回はもっとガンバりましゅよね?コナにい。」


Kona: "Probably."

コナ:「多分。」




While daddy was shown a tractor by Mrs.D, doggies and I came to say good-by to Zeke.

パパがDさんにトラクターを見せてもらっているあいだ、犬たちと私はジークくんにさよならを言いに来ました。


Mommy: "How did you learn from Zeke, Kona?"

ママ:「コナくん、ジークくんからなにを学んだの?」


Kona: "How to get food. Say, neigh, neigh."

コナ:「食べ物のもらい方。ヒヒーン、ヒヒーン、って言うの。」




Ehime: "Ahaha. I wonder if brother Kona can say it."

えひめ:「あはは。コナにい、同じように言えるでしゅか?」




Zeke: "Come visit us again. It was great meeting you today."

ジーク:「またおいで。今日は会えてよかったよ。」



Have a lovely Sunday♪


For our family who is looking forward to getting together with Mrs.D's family again, please click the puppy photo on the right above or a dog picture blow. Thank you!

Dさんご家族とまた遊べるのを楽しみにしているうちの家族の応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2015年2月23日 13:01

    馬は何年くらい生きられるのかしら、そして1年に何歳年をとるのかしら。
    何にも知りませんが、きっとジークくん?はかなり長生きなんでしょうね。何となく風格がありますもん。
    ベイリー君とジェイク君、穏やかそうでTHEゴールデンという感じのワンちゃんたち、お散歩で会えるお友達ができてよかったね♪カルア君はシニア友達ができてなんだか嬉しそうだわ。

    きっとコナくんもここが気にいったのね、だから全力疾走する余裕ができたんじゃないかしら。こうして少しずつ環境に適応しきカリフォルニアっ子になっていくんでしょうね。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      馬の寿命は、平均で25〜30歳くらいらしいです。グーグルしてみたら、馬の30歳は人間の100歳くらいだ、という記事を見つけました。ジークくん、かなりの高齢なんですね〜

      ザ・ゴールデン⭐︎という感じのベイリーくんとジェイクくん。シニア犬には見えないくらい、とっても元気でした。ジークくんのお話のときにDさんがおっしゃっていたのは、「決して馬小屋でじっとさせたり過保護にしてはいけない。外で雨や風に当たって自然に過ごすほうが、結構で長生きできる。」ということでした。これを聞いて、人間や犬もきっと同じだな、と思いました。

      削除