2019年5月15日水曜日

A moment in the evening 〜夕方のひと時〜



Ehime: "Now?"

えひめ:「今から?」




Mommy: "Yes. I know it's kind of late to make jam and can it, but I have a lot of tomatoes in the fridge. I want to use them before they get bad."

ママ:「うん。ジャム作りをしてそれを保存するにはちょっと遅い時間だなあ、とは思うんだけれど、冷蔵庫にトマトがたくさんあるよね。悪くなる前に、使ってしまいたいの。」




Kona: "I feel like my back and stomach meet soon, because I'm starving..."

コナ:「ぼくはおなかがすきすぎて、おなかと背中がくっついちゃいそうだよ‥‥」




Mommy: "OK, OK. I think I have time to wait until the tomatoes cook down. Let's feed you guys then."

ママ:「わかった、わかった。トマトが調理されるまで待ち時間があると思うから、その間にごはんにしましょ。」




Ehime: "Did you put some extra food in our dinner?"

えひめ:「晩ごはん、多めに入れてくれまちたか?」


Kona: "We were very patient."

コナ:「ぼくたち、すごくガマンしてたんだよ。」


Mommy: "I didn't put extra food in, but I can give you extra chu-chu tonight❤︎"

ママ:「ごはんを多めには入れてないけれど、今夜多めのチュッチュをしてあ・げ・る❤︎」


Kona & Ehime: "!!!"

コナ&えひめ:「!!!」




Mommy: "Canning done. Here is tomato vanilla jam♪"

ママ:「できた。これが、トマトバニラジャムよ♪」




Mommy: "Then, would you like chu-chu from me?"

ママ:「じゃあ、チュッチュしようか?」


Ehime: "I'd appreciate you to give me a biscuit instead of chu-chu."

えひめ:「チュッチュの代わりに、ビスケットをくれたらうれちいんでしゅけど。」



Have a fun Tuesday♪


For daddy who enjoyed tomato vanilla jam in his black forest ham sandwich, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

ブラックフォレストハムサンドイッチでトマトバニラジャムをエンジョイしたパパの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. トマトバニラジャム~☆
    なんて美味しそうな響き(^w^)
    ママさんの料理はどれも本当に美味しそうです!!

    コナ君とえひめちゃんは、パンを作っている時が一番興奮するのかな(*´ω`*)
    私はお酢が好きなので、ピクルス作りがとっても興味深かったです☆

    返信削除
    返信
    1. ぽ〜のパパ&ママさん

      ピクルス、家にあると便利ですよね〜 前菜にも使えるし、ランチのサンドイッチにも添えられるし、ポテトサラダにも入れられるし♪ 浅漬けきゅうりも大好きです❤︎

      トマトバニラジャム、色んな人に「えっ!?」とびっくりされるのですが、実はハムサンドのパンにちょこっと塗っても美味しいし、ヨーグルトに入れてもいいし、おやつにクラッカー&クリームチーズ系と合わせても美味しいです。(←自分の好みばっかり♪)コナ&えひめは、断然フレンチバゲット派です。。。

      削除