2019年2月27日水曜日

Forest where owls live 〜フクロウが住む林〜



Recently, my husband and I had a chance to talk with a professor at Cal Poly State University. One time, I told him that I saw an owl when I took dogs outside at 11:00pm. He asked me what it looks like, and I explained. We found out that was a barn owl.


最近、主人と私は、カリフォルニア工科州立大学州立大学の教授と話しをする機会がありました。一度、私は「午後11時に犬たちを外に出したとき、フクロウを見たんです。」と言いました。教授は、そのフクロウがどんな格好をしていたかと尋ねたので、説明しました。どうやらそれは、メンフクロウというフクロウらしいです。





We all got a little excited talking about owls, so my husband and I told the professor that we hear owls all the time. He asked what sound they make, so we said "Ho-oh, ho-oh." He said that's a great horned owl.


ちょっとフクロウの話しでエキサイティングして来たので、主人と私は教授に、いつもフクロウの声が聞こえます、と言いました。教授に、どんな声ですかと尋ねられたので、私たちは、「ホー、ホー」と言いました。教授は、「それは、アメリカワシミミズクだよ。」と言いました。



It has been interesting researching about owls. I got on Youtube, and listened to the sounds that some different owls make. Short-eared owl sounds are really familiar to me. It looks like we have many different kinds of owls who live in our forest.


フクロウについて調べることが、面白くなって来ました。私はYoutube で、いろんなフクロウの鳴き声を聞きました。私には、コミミズクの鳴き声をよく聞くように思えました。どうやら私たちの林には、何種類かのフクロウが住んでいるようです。





Ehime: "The owl flew really close to me the other day."

えひめ:「こないだ、フクロウが、わたちのしゅぐ近くを飛んで行ったでしゅよ。」


Mommy: "The professor said that that's a barn owl."

ママ:「メンフクロウだって、教授が言ってたよ。」




Kona: "I've seen the owl box in the neighbor vineyard."

コナ:「ぼく、ご近所さんのぶどう園で、フクロウが住む箱を見たことがある。」


Mommy: "Vineyard owners love to set an owl box in their vineyard, because they want owls to catch the gophers who damage vines. I guess we should have one in our vineyard."

ママ:「ぶどう園のオーナーさんは、自身のぶどう園に、フクロウの箱を置くのを好むのよ。だってフクロウは、ぶどうの木にダメージを与えるホリネズミを捕まえてくれるからね。うちのぶどう園でも置いた方がいいかもね。」



Have a fun Tuesday♪


For daddy who tried to join the seminar that was held far away from home just because he had a chance to get an owl box for free, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

無料でフクロウの箱をもらえるチャンスがあるというだけで、家から遠いセミナーに参加しようとしたことがあるパパの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2019年2月27日 12:36

    フォッフォッフォッそれは日本語で本末転倒というですよ、パパさん。
    ハハはいつでも本末転倒なことばっかりしてるから、アタシもコレを覚えたですよ。

    ボクはフード袋転倒がいいなぁ。。。by陸
    ハハがうっかり落としたフード袋を心ゆくまで食した経験を思い出すなぁ…
    あの頃はボクも若かった。。。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      あら、陸くん。陸くんにもそんな事件簿があったなんてびっくりです。フード転倒事件、母上様が気づく前に食べちゃったのかしら?

      聞いたこともないような地名のセミナーに行こうとしたパパ。よっぽどフクロウの箱が欲しかったのでしょうね。未だにフクロウの箱建設の夢は叶っていないパパ。いつかは!と思っているようです。

      削除