2017年1月8日日曜日

We are going to miss you, the sun. 〜太陽さんがいないとさびしくなるよ〜



I know we need the rain in California. No vegetables & fruits grow without the rain. But when I look at the weather forecast for next week and don't see any sun, I'm not too happy about it. It looks like today is the last day to see the sun for a while. Why not enjoy it?


カリフォルニア州に雨が必要だということは、わかっています。お野菜も果物も、雨がなくては育ちません。でも、来週の天気予報を見て、太陽のマークがひとつもないと、私はあまり「うれしい」とは思えません。どうやら今日を最後にして、しばらく太陽を見ることができないようです。じゃあ、しっかり楽しもう!





Kona: "Ehime, you are enthusiastic to walk this morning."

コナ:「ひめたん、今朝のお散歩、張り切ってるね〜」


Ehime: "We didn't get to walk for two day because of the rain."

えひめ:「雨で二日間、お散歩に行けなかったでしゅから。」




Kahlua: "I'm going for a walk with you guys."

カルア:「ぼくも、みんなと一緒にお散歩に行くよ。」




Mommy: "Oh, my. The grass has a frost again."

ママ:「あら。また草に霜が降りてる。」




Kahlua: "Good thing to go for a walk in the morning is to be able to eat the frozen veggies♪"

カルア:「朝、お散歩に行っていいことは、冷凍野菜を食べられること♪」




Mommy: "Oh! The foot prints of deer. I wonder how many deer walked through here."

ママ:「あっ!シカの足跡!何頭くらい、ここを通り抜けたのかしら。」




Ehime: "Are you doing OK, brother Kahlua?"

えひめ:「カルアにい、大丈夫でしゅか?」




Kahlua: "I'm OK. I refilled my energy by eating the frozen veggies."

カルア:「大丈夫。冷凍野菜を食べて、エネルギー補給をしたから。」




Mommy: "I see Cheer on the hill. Oh! Happy and Serene are there, too."

ママ:「チアちゃんが丘の上にいるのが見えるわ。あっ!ハッピーちゃんとセリーンくんもいる。」




Ehime: "Mmm? That voie is..."

えひめ:「ん?あの声は‥‥」


Kona: "Jake. Jake is barking. I wonder if he can see us from home."

コナ:「ジェイクくんだよ。ジェイクくんが、ワンワン言ってる。おうちから、ぼくたちのこと、見えるのかな。」




Kahlua: "I don't hear anything, but let's look at the direction that Goldens are looking for now."

カルア:「ぼくにはなにも聞こえないけれど、とりあえず、ゴールデンズが見ている方向を見ておこう。」




Kona: "Should we just visit and see how Jake & Bailey are doing?"

コナ:「ちょっと遊びに行って、ジェイクくんとベイリーくんがどうしてるか様子を見て見る?」


Mommy: "Maybe next time. I have lots to do while the weather is good."

ママ:「また今度ね。お天気がいい間に、ママ、しなきゃ行けないことがたくさんあるから。」




Mommy: "Now, let's wash your feet."

ママ:「じゃあ、足を洗おう。」


Ehime: "Ha! Our energy!"

えひめ:「はっ!敵!」


Kona: "W... w... w... we are.... s.... s.... strong... Right?"

コナ:「ぼ‥‥ぼ‥‥ぼ‥‥ぼくたち‥‥ つ‥‥つ‥‥強いんだ‥‥ よね?」




At cows 牛たちのところで


Mommy: "Good morning, Serene. How are you?"

ママ:「セリーンくん、おはよう。元気?」


Serene: "Still sleepy..."

セリーン:「まだ眠い‥‥」




Mommy: "Oh! I just noticed that your horns are growing. I hope you don't head-butt me with these in the future."

ママ:「あっ!いま気づいたけれど、セリーンくん、角が生えてきてるよ。これで将来、私のこと、頭突いたりしないでね。」


Serene: "Hee, hee, hee♪"

セリーン:「う、しっ、しっ♪」



Have an amazing Saturday♪


For Kona & Ehime who think the water from the hose is supposed to be for drinking, not for washing their feet, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

ホースからのお水は、足を洗うためのものではなく飲むためのものだと思うコナとえひめの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. わかります~(* ´ ▽ ` *)雨が大事なのは分かるのですが、やはり晴れていて欲しいですよね。
    早くカリフォルニアに太陽が戻ってきますように☆

    セリーン君の角とても可愛いです☆こんなに早く生えてくるんですね!立派なカッコいい牛さんへの第一歩かな☆

    ホースは強いんですね(笑)コナ君とえひめちゃんの表情が可愛くも切なくて(*´∀`)
    個性あふれる皆さんに今年もまた笑顔を頂きました(≧∇≦)

    返信削除
    返信
    1. ぽ〜のパパ&ママさん

      ホースは強いんです(^o^)。えひめは時間と共に「慣れてきたかな?」と思うこともありますが、コナは本当に嫌みたいです。口元に持っていくと「ああ、水か。」とごくごく飲むのに、どうして足はダメなのでしょう。。。

      セリーン、角が生えてきました〜 成長をうれしいと思う気持ちと、角が生えるということは、男の牛として角遊びをするのではないか。。。私と!?などなど一人で妄想に走り、今からドキドキしております(笑)。

      すでに太陽が恋しい、雨の一週間初日です。

      削除