2017年2月28日火曜日

Ehime, what happened to your paws!? 〜えひめ、その足どうしたの!?〜



Mommy: "Chickens. Today's salad is a combination of lettuce, cucumber, carrot and tomatoes♪"

ママ:「にわとりさ〜ん。今日のサラダは、レタスときゅうり、ニンジン、トマトよ♪」




Mommy: "Here. Please eat♪"

ママ:「はい、どうぞ。食べてね♪」




Chicken A: "Wow! There is the fresh grass here."

にわとりA:「わあ!ここ、新鮮な草が生えてるよ。」


ChickenB: "It was raining last night. That made the new grass grow."

にわとりB:「昨夜雨が降ったからね。新しい草が生えたのよ。」


Mommy: "Umm... I'm sure the new grass is delicious, but the salad I brought is tasty, too."

ママ:「あの‥‥ 新しい草も美味だと思うけれど、私が持って来たサラダもおいしいよ。」




Chicken C: "Well, then, let's taste it."

にわとりC:「じゃあ、味見しましょ。」


Mommy: "They ate♪"

ママ:「食べた♪」




Kona: "Did chickens eat your salad?"

コナ:「にわとりさんたち、ママのサラダを食べた?」


Mommy: "Yes, they did. Mmm? Wait a second!"

ママ:「食べたよ。ん?ちょっと待った!」




Mommy: "Ehime, what happened your paws!?"

ママ:「ひめたん、その足、どうしたの!?」


Ehime: "Umm... I just did a little digging."

えひめ:「あの‥‥ ちょっと穴掘りを。」




Mommy: "At a closer look, your face is dirty, too! Let's wash you."

ママ:「よく見たら、お顔も汚れてるじゃない!さあ、洗うわよ。」


Ehime: "Awwww....."

えひめ:「あうううう‥‥」




Ehime: "I'm all clean now♪"

えひめ:「すっかりきれいになりまちた♪」



Have a wonderful Monday♪


For Ehime who can dig a hole as well as Kona, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

穴掘りならコナと同じくらい上手にできるえひめの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. おはようございます。
    えひめちゃん…穴掘り楽しんできたのね(^^;やってくれますね~。
    シャンプー、お疲れ様です。

    こちらは今日はいいお天気のようです。晴れているとちょっとうれしいです(^-^)

    返信削除
    返信
    1. あゆみさん

      そろそろ暖かくなってきましたか?晴れていると、気持ちまでウキウキしてきますよね♪ こちらも今週はだいたい晴れのようで、野菜畑でのお仕事を頑張ろうと思っています。

      えひめが掘った穴、見つけましたよ。まるでホリネズミが掘った穴のように、掘った後の土が散漫していました(苦笑)。

      削除