2016年2月5日金曜日

Toward Happy's pregnancy 〜ハッピー、妊娠に向けて〜



Ehime: "(sniff, sniff) Did daddy BBQ recently?"

えひめ:「(クンクン)パパ、最近バーバキューちたでしゅか?」


Kahlua: "Ehime, you should go potty now."

カルア:「えひめ、トイレに行ったほうがいいよ。」


Kona: "Huh... it came out♪"

コナ:「はあ‥‥ 出た♪」




At cows 牛のところで


Joy: "Mom. You smell nice today."

ジョイ:「母さん。今日いい香りがする。」


Happy: "I feel a little gloomy."

ハッピー:「私、ちょっとモヤモヤするのよねー。」




My husband & I and Happy's foster mommy have been trying to check Happy's cycle since Joy was born. Cows' cycle is 21 days. And the period that it can be fertilised is only 12 hours during that time. In Happy's case, it has been very difficult for us to find out when her 12 hours is, because she didn't show us any sign until now. 

主人、私、そしてハッピーの里親ママさんは、ジョイが生まれてからずっと、ハッピーの周期をチェックしていました。牛の周期は21日です。そして受精できる期間は、その中のたった12時間です。ハッピーの場合、その12時間を見極めることは、私たちにとってとても難しいことでした。なぜなら、ハッピーはこれまで一度も、その時期だというサインを私たちに見せてくれなかったからです。



Yesterday morning, Happy's foster mommy let us know that Happy was acting weird. She said that Happy was trying to mount Cheer that never happened before. When my husband and I went to see her, she was at the back fence where she saw the male cow last week. And Joy was trying to mount Happy and she didn't move away like she normally does! 

昨日の朝、ハッピーの里親ママさんが、ハッピーの行動がおかしいと知らせてくれました。ハッピーは、チアちゃんにマウンティングしようとしたらしいのです。そんなことは、今まで一度もありませんでした。主人と私が見に行くと、ハッピーは、後ろのフェンスのところにいました。そこは先週、ハッピーが雄牛を見たところです。そして、ジョイがハッピーにマウンティングしようとしたとき、ハッピーは、いつもするようには逃げませんでした。



Happy: "I'm hungry."

ハッピー:「おなかすいた。」


Joy: "Don't push me away, mom."

ジョイ:「母さん、押さないでよ〜」




My husband and I called the person who can give Artificial Insemination for cows. She said she would come at 6:00pm. What an exciting time!

主人と私は、牛の人工授精ができる方に電話をしました。午後6時に行く、と言ってくれました。


Mommy: "Joy, I remember when you were born. You were so cute."

ママ:「ジョイくんが生まれたときのことを思い出すな〜 とってもかわいかったのよ。」


Joy: "I think I'm still cute."

ジョイ:「今でもかわいいと思います。」




Happy's foster mommy: "Come, Happy. Let's go in. I'll give you extra treats."

ハッピーの里親ママさん:「さあ、ハッピー。入って。もっとおやつあげるから。」


Happy: "OK♪"

ハッピー:「は〜い♪」


Daddy: "Power of treats is huge."

パパ:「おやつの力は、偉大だ。」




Joy: "What are you going to do with my mom?"

ジョイ:「母さんになにするの?」


Happy's foster mommy: "Nothing. She is just enjoying her treats."

ハッピーの里親ママさん:「なにも。母さん、おやつをエンジョイしているだけよ。」




We had to go back to the cows at 6:00pm. So we decided to give an early dinner to the dogs.

午後6時には、また牛たちのところに行かなければいけません。それで、犬たちには、早めの晩ごはんをあげることにしました。


Kona: "Oh, dinner?"

コナ:「あ、晩ごはん?」




Ehime: "What? Already?"

えひめ:「え?もう?」




At 6:00pm 午後6時


AI person: "This is the equipment to shoot sperm into Happy."

人工授精の方:「これが、ハッピーちゃんに精子を入れる道具です。」




Mommy: "I'm going to push this bar down to keep Happy's head there."

ママ:「ハッピーの頭をそこに出しておけるように、私、このバーを押さえておきますから。」


Happy's foster mommy: "I'm going to attract Happy with her favorite treats here."

ハッピーの里親ママさん:「私はここで、ハッピーの大好きなおやつでハッピーを引きつけておくわ。」




Daddy: "I'm going to assist you. ...... How is it?"

パパ:「ぼくがアシスタント役をします。...... どうですか?」


AI person: "Mmm... I know this is the right time. But her cervix is not open enough. Unfortunately it's not the best idea to give Artificial Insemination tonight. We should give her a hormone shot and control her cycle. And she needs to eat more and get a little chubbier."

人工授精の方:「ん‥‥ 今がそのときだとは思うけれど、子宮頸管が十分開いてないわ。残念だけれど、今夜、人工授精をするのはベストとは言えないわね。ハッピーにはホルモン注射をして、周期をコントロールするべきね。それに、もっとたくさん食べて、もうちょっと太ったほうがいいわ。」




Joy is now five months old. He can survive without drinking milk, but he likes to drink milk from his mom. As long as Happy is feeding Joy, she uses all the energy to produce milk for Joy and never be able to save any energy for her. We need to think about Joy's future soon.

ジョイは、もう生まれて5ヶ月になりました。ミルクを飲まないでも十分生きていけますが、ジョイはお母さんからミルクを飲むのが大好きです。ハッピーはジョイに授乳している限り、ジョイのためのミルク作りにエネルギーを使ってしまい、自分のためにエネルギーを蓄えることができません。そろそろジョイの将来について、考えなければいけません。



※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※



Today 今日


Joy: "Breakfast, breakfast♪"

ジョイ:「あっさごっはん〜、あっさごっはん〜♪」


Happy: "That's my word. Walk fast, Joy."

ハッピー:「それは母さんのセリフでしょ。ジョイ、速く歩いて。」




At home おうち


Kahlua: "Gosh, lots of weeding to do here. Kona, how's your weeding going over there?""

カルア:「ああ、ここの草抜きは大変だな。コナ〜、そっちの草抜きは、どんな感じ?」




Kona: "Not much here, but they are so stubborn."

コナ:「あんまりないけれど、ここの草、とっても頑固なんだよ〜」




Ehime: "I'm working hard, too."

えひめ:「わたちもガンバってましゅよ〜」


Mommy: "That's a rock. Spit it out."

ママ:「それは石ころでしょ。はい、出して。」



Have an amazing Friday♪


For Kahlua who wants to have a Karaoke party if he could have his own puppies, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

(26 out of 1251 in the Golden Retriever category today☆)


もし自分のパピーを持つことができたなら、みんなでカラオケパーティをしたいカルアの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!

(現在、ゴールデンレトリバーのカテゴリーで1251中26位☆)


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2016年2月6日 14:39

    ハッピーちゃんを巡って、新しい動きになりそうな予感…何が起きても信頼してるお二人のすることなら彼女は受け入れてくれるでしょうね。私もドキドキします。

    コナくん、ママさんが甘い声で、コナくぅぅ~~んなんて呼ぶ日は超危険日だとおもうですよ。アタシの経験上、気を付けろ、鼻にかかった引き伸ばし声!ですよ。
    うちのハハはそんな艶っぽい声は出さないけど、それでも引き延ばすときはろくなことがないですよ。爪切りか足毛切りかひげ切りか耳掃除、だいたい相場はそんなとこに決まってるですよ。これ、犬界の常識だと思うですよ。

    ようやく熱も収まりやれやれなのですが、口がまずくて食事が進まない…食べないと持たないから無理やり入れてますが、この機会にダイエットもいいかも?と考えられる余裕が出てきた、あほの蓮子のハハです。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      コメントを頂けてうれしいです。しばらくなかったので、体調が悪くなったのかしら。。。と思っていたところです。蓮ちゃんたちのお散歩など、お近くならお手伝いできることもあったのに。。。と、ついつい思ってしまいます。なにも食べないのは良くないので、少しずつでもなにかおなかに入れてくださいね。

      ハッピーのこと、私もドキドキです。家畜動物を飼うことの難しさやうれしさ、悲しさ、楽しさなどを、色々感じている毎日です。

      蓮ちゃんからのアドバイス、コナも「わかるよ〜」と申しております(笑)。蓮ちゃんたちは、おひげも切りますか?私は切ったことはないのですが、日本でおひげを整えるのは主流なのでしょうか?

      削除