2015年5月31日日曜日

Graduation 〜卒業〜



Kahlua: "Wow, she is beautiful♪"

カルア:「わあ、この人、美人だね〜♪」


Kona: "Yeah! She looks like a model."

コナ:「ホント!モデルさんみたい。」




Ehime: "Did you guys forget there is one more woman here?"

えひめ:「にいたまたち、ここにもう一人女性がいること、忘れたでしゅか?」


Mommy: "Two, right?"

ママ:「ふたりでしょ?」




Kona: "Who is that person?"

コナ:「その人は誰なの?」


Mommy: "This person is a daughter of daddy's younger sister. She is going to graduate from high school this summer, so she sent us a card to let us know."

ママ:「この人はね、パパの妹の娘さん。この夏、高校から卒業するから、それを知らせるためのカードを送ってくれたのよ。」




Mommy: "In America, when you graduate from high school, you need to send a card like this to relatives. Otherwise you don't get any presents or money for your celebration. This is like the first step to become an adult, isn't it?"

ママ:「アメリカではね、高校から卒業するとき、こうやって親戚にお知らせのカードを送るの。それをしないと、お祝いのプレゼントもお金ももらえないのよ。言わば、大人への第一歩というところかしら。」


Kahlua: "So, she is going to college this fall, isn't she?"

カルア:「じゃあ、秋から大学に行くんだね。」




Mommy: "Yes, she is. What kind of present do you think we should send to her?"

ママ:「そうよ。どんなプレゼントを贈ればいいかしら?」




Kona: "You ask us, but..."

コナ:「そう言われても‥‥」


Ehime: "We've never graduated from high school."

えひめ:「わたちたち、高校から卒業ちたことないでしゅからね。。。」




Kahlua: "I got a good idea♪ Why don't we send one package of the homemade prime rib beef? That's delicious♪"

カルア:「いいこと思いついた♪ ホームメイドのプライムリブを一袋送るっていうのはどう?あれ、おいしいから♪」


Mommy: "How did you know?"

ママ:「なんで知ってるの?」




Kona: 'By the way, what happened to our snack today?"

コナ:「ところで、ぼくたちの今日のおやつはどうなったの?」


Ehime: "That's right. I'm hungry."

えひめ:「しょうでしゅよ。おなかしゅきまちた。」



Have a happy Sunday♪


For our dogs who are more interested in their snacks at 2:30pm than the present we are going to send for the celebration, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below. Thank you!

お祝いのプレゼントより、午後2時半のおやつのほうが気になるうちの犬たちの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. りくくうれん2015年6月1日 12:32

    目隠しされてはいるけれど、とてもお綺麗な方ですね。高校ご卒業おめでとうございます。

    それにしてもアメリカの高校生はやっぱり大人っぽいです。日本は『可愛い』が誉め言葉の主流なせいか、全体の雰囲気がチグハグなお嬢さんが多いように感じます。

    そ~そ~女性の前で他の女性の美貌を誉めるのは、やっぱりタブーよね、えひめちゃん♪
    お兄ちゃんたちにビミョ~なオトメゴコロを教授してジェントルワン育成に一役買ってくださいね。

    返信削除
    返信
    1. りくくうれんさん

      こちらの高校生は大人っぽいですよね〜 プロムなどで男子が女子をエスコートしたりする制度があるせいかもしれませんが、色んな意味で、男性として、もしくは女性として、マナーを覚える機会が多いようにも思えます。

      えひめにジェントルワン育成、できるでしょうか。。。なぜか食べ物を持って来させるメッシーくん(ふるっ!笑)育成になるような気がするのは、私だけでしょうか。。。?

      削除