2013年6月7日金曜日

Kahlua's question about working conditions 〜労働条件に関するカルアの質問〜



Kahlua: "When mommy throws the water toy in the afternoon, there is actually something for me to do, too."

カルア:「午後、ママが水中おもちゃを投げるとき、実はぼくにもすることがあるんだよ。」




Kona: "First, mommy throws the water toy. I jump into the water and get it."

コナ:「まず、ママが水中おもちゃを投げてくれるんだ。そしてぼくがジャンプして、それを取ってくるんだよ。」




Ehime: "Next, I steal the toy from brother Kona when he gets out the water. He he♪"

えひめ:「次に、コナにいがお水から上がってくるときに、わたちがしょのおもちゃを盗むんでしゅよ。えへへ♪」




Ehime: "Talented brother Kona sometimes retrieves two toys at the same time. So I drop toys  here and there and chew them for a little while."

えひめ:「コナにいは才能があるから、同時におもちゃを二つとってきたりしゅるんでしゅよ。わたちはしょのおもちゃをあっちこっちに落として、ちょっと噛んだりもしゅるんでしゅよ。」




Kahlua: "Then it's my turn. Mommy tells me to collect toys from here and there that Ehime dropped. Since my mouth can hold only one, I have to go and come back many times. Phew, it's hot. What temperature is it now?"

カルア:「それからぼくの番。ママはね、えひめがあっちこっちで落としたおもちゃを集めてくるように言うんだ。でもぼくの口で持てるのはひとつだけだから、何度も往復しなきゃいけないんだよ。ふぅ、暑いな。今何度くらい?」


Mommy: "About 104F"

ママ:「40℃くらい。」

\


Kahlua: "We repeat this over and over. Let's see again."

カルア:「これを何度も繰り返すんだよ。もう一度見てみよう。」




Kona: "Ha!"

コナ:「はっ!」




Ehime: "Ho!"

えひめ:「ほっ!」




Kahlua: "Ya!"

カルア:「やっ!」




Kahlua: "Then I thought of something. Isn't this working great only only for mommy and Ehime? Mommy doesn't need to move and Ehime can do whatever she wants. Is this really fair for guys?"

カルア:「で、思ったことがあるんだけど。これって、ママとえひめにだけいいようになってない?ママは動かなくていいし、えひめは好きなようにやればいいし。これ、本当にぼくたち男にとって公平かな?」




Ehime: "Brother Kahlua? Life is hard from time to time. Please don't think too much and appreciate what you have. That's how you enjoy your life♪"

えひめ:「カルアにい?人生というのは、時には大変なこともありましゅよね。でも考え過ぎないで、ただ今あることに感謝すればいいんでしゅよ。しょれが人生をエンジョイする方法でしゅよ♪」



Have a fun Thursday♪


For Kahlua who still can't understand if the things are fair for guys in this house, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below. Thank you!

この家で男性陣が公平に扱われているかまだ理解できないカルアの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

4 件のコメント:

  1. おお!カルア様とってもえらい〜。
    だからプールの近くにもいて、おもちゃの行方をチェックしているのですね。
    コナ様・・・ジャンプ力増してます?

    返信削除
  2. おお~!!まるで流れるような連携プレイ☆
    みんな特技を最大限に生かせてますね!輝いてます☆
    ・・・確かに若干仕事のバランスに偏りがあるような気がしますが(笑)
    特に夏場のカルア君の仕事はキツイ(;-;)

    気温、40℃ですか(*O*)ひえ~!!
    30℃で文句を言ってすみません(^^;)
    ラスベガスの暑さは日本のジメジメした暑さとはやはり全然違いますか?



    返信削除
  3. kermitさん

    コナのジャンプ力、増してますかね?どれだけ飛んでいるか、私も知りたいです!写真でみると、かなり飛んでいるように見えますよね。

    カルアもなかなか頑張ってますよ〜(←無理やり?)

    返信削除
  4. ぽ〜のパパ&ママさん

    あはは!仕事のバランスに偏りがありますか〜 いつか仕事内容を見直さないといけませんね。

    ラスベガスの夏は暑いんですよ(泣)。湿度はほとんどなく、水たまりなどもできないので、蚊もいないんです(これはよかった!)。でも脱水になりやすいので、みんなで声をかけあって、お水を飲んでいます。

    返信削除