2016年6月15日水曜日

Ahi tuna is very popular in our house. 〜我が家では、キハダマグロは人気者〜



Last night 昨夜


Happy's foster mommy: "Oh, my goodness! We filled the feeder with a lot of hay just a little while ago. I can't believe how much you two ate!"

ハッピーの里親ママさん:「あら、なんてこと!ちょっと前に餌入れを干し草でいっぱいにしたばっかりなのに、ふたりでもうこんなに食べたなんて、信じられない!」


Cheer: "He he♪"

チア:「えへへ♪」




Happy's foster mommy: "And Cheer. You've never even eaten from this feeder before. Why are you suddenly eating here?"

ハッピーの里親ママさん:「それにチア。今までこの餌入れから食べたことなかったのに、突然どうしてここで食べてるの?」


Happy: "Cheer is keeping company with me. She thought I'm missing Joy."

ハッピー:「チアちゃんね、私に付き合ってくれてるの。ジョイがいなくなって、私がさびしがっていると思って。」




This morning 今朝


Cheer: "Happy is stealing my food."

チア:「ハッピーが、私のごはんを取る〜」


Happy: "I'm not stealing your food. I'm keeping company with you eating breakfast."

ハッピー:「取ってないわよ。チアちゃんが朝ごはんを食べるのに、お付き合いしてあげてるの。」




This afternoon 今日の午後


Kahlua: "What? Ahi tuna jerky?"

カルア:「えっ?キハダマグロのジャーキー?」




Ehime: "Speaking of which, daddy was saying that mommy ate up all the Ahi tuna jerky by herself last time..."

えひめ:「しょう言えば、前回作ったキハダマグロのジャーキーは、ママがひとりで全部食べたとかパパが言ってたような‥‥」


Mommy: "That's not true! Daddy doesn't remember that he ate some, too."

ママ:「そんなことないわよ!パパはきっと、自分も食べたってことを、覚えてないだけよ。」




Kona: "We dogs got little pieces of Ahi tuna last night. Can we get some again today?"

コナ:「ぼくたち犬は、昨日の夜、ちょっとだけキハダマグロをもらったんだよね。今日もまたもらえるかな?」




Mommy: "Awww... It's hard to slice the tuna in the same size..."

ママ:「あうう‥‥ まぐろを同じサイズにスライスするのって、大変なのよね‥‥」 




Mommy: "Well, but it's OK. The only people who eat Ahi tuna jerky are my husband and myself. Let's add some Teriyaki sauce mixed with ginger, garlic and sugar."

ママ:「まあ、いいわね。キハダマグロのジャーキーを食べるのは、パパと私だけだもの。さあ、生姜やガーリック、お砂糖を混ぜた照り焼きソースを加えよう。」




Mommy: "Marinading for five hours in the fridge, and dehydrating for 8 hours. These are going to be tasty♪"

ママ:「冷蔵庫で5時間マリネして、それから8時間乾燥させて。おいしくなるわよ〜♪」




Mommy: "There are a few parts of Ahi tuna that I couldn't slice well. Would you like some, doggies?"

ママ:「きれいに切れなかったキハダマグロの部分があるんだけれど、みんな、食べる?」


Kahlua: "Please!"

カルア:「ぜひ!」


Kona: "Yay♪"

コナ:「やった♪」




Kahlua: "Aaaaaaaaan. Delicious♪"

カルア:「あ〜〜〜〜〜ん。おいしい♪」




Kona: "Aaaaaaaan. Yum♪ I wish we had some white rice, too."

コナ:「あ〜〜〜〜〜ん。うんまい♪ 白いごはんもあればよかったのになあ。」




Ehime: "My turn... my turn..."

えひめ:「わたちの番‥‥ わたちの番‥‥」


Mommy: "I feel a little scared of you, Ehime..."

ママ:「ちょっと怖いよ、ひめたん‥‥」




※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※


Yesterday on the morning walk, we saw two deer sitting in the bush. They were so cute together♪

昨日朝のお散歩で、シカが二頭、茂みに座っている姿を見かけました。とってもかわいかったです♪



Have a great Tuesday♪


For our dogs who think we should buy bigger pieces of Ahi tuna, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

もっと大きなキハダマグロを買うべきだと思ううちの犬たちの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

4 件のコメント:

  1. ケイティまま2016年6月15日 1:30

    確かにケイチーも今、お刺身がとっても気に入ってるところです。今夜もはまちのかたまりを切って食べたんだけど、ケイチーのお口にも5切れは入ってました(笑)みんなマグロとか好きだよね。みんなで食べるときっと美味しさが違うんだと思います。

    返信削除
    返信
    1. ケイチーままさん

      あら。ケイチーちゃん、はまちを5切れもゲットできたなんて、素晴らしい☆ シーフード好きなコナが、ゲットの仕方を聞きたいそうですよ♪

      みんなでワイワイと一緒に食べるのが楽しいのは、人間だけではないのですね〜 お素麺もままと一緒に食べるケイチーちゃん、ごはんの時間が楽しそう♪

      削除
  2. ハッピー様とチア様の関係にほっこりしました。
    やっぱりお互いにお話しして、チア様が私が一緒にいるから!って言ってくれたのかな。
    マグロ、とっても色鮮やかで美味しそうです!
    しかもジャーキーにするなんて!!!たまらん。

    返信削除
    返信
    1. kermitさん

      いつの間にか、チアちゃんとハッピーは、家族になっていたのですね〜 えさ入れから干し草を食べたのは、後にも先にも、この時だけなんです。チアちゃんの心配りでしょうか。

      マグロのジャーキーね、今回とってもうまく仕上がったんですよ。もう少しだけ薄切りにできればよかったのですが、普通の包丁では、なかなか難しいかも。

      削除