2017年3月1日水曜日

Peaceful solution 〜平和的に解決〜



Happy: "Are you going to be couch-potato this morning, Cheer?"

ハッピー:「チアちゃん。今朝はカウチポテト?」


Cheer: "I still feel sleepy..."

チア:「まだ眠いのよ‥‥」




Mommy: "I finished walking with dogs and feeding cows & milking Happy. Before I go take care of chickens, let's seed Mizuna (Japanese mustard)."

ママ:「犬たちのお散歩も終わったし、牛たちのごはんやハッピーちゃんの乳しぼりも終わった。にわとりたちのお世話に行く前に、水菜の種まきをしようっと。」





I'm glad I didn't go take care of chickens before seeding Mizuna because one worker's dog came in to our property alone. He is a friendly & very smart dog, but I can't let off-leash dogs and cats walk around near our chickens. It's our responsibility to protect our own animals. 


水菜の種まきをする前に、にわとりたちのお世話に行かなくてよかったです。なぜならある作業員さんの犬が、私たちの敷地内に入って来たからです。その犬はフレンドリーで、とっても頭のいい犬ですが、リードのついていない犬やネコに、我が家のにわとりたちの周りを歩かせるわけにはいきません。自分たちの動物を守るのは、自分たちの責任です。




I tried to talk with the worker (the dog's owner) over the fence, but it looked like he couldn't hear me. So I got my car out, made the dog chase after my car, and took him back to where the worker was. The important thing is that neither of us was mad  We just talked peacefully and understood each other. I closed their gate when I left the worker as he told me to do so.


私はフェンス越しに作業員さん(犬のオーナーさん)とお話ししようとしましたが、私の声が聞こえないようでした。それで私は車を出し、犬に私の車を追いかけさせ、作業員さんのいるところまで犬を連れて行きました。大切なことは、作業員さんも私も怒っていないということです。私たちは平和的に話し合いをして、お互い納得しました。私は作業員さんのいるところを出るときに、ゲートを閉めました。作業員さんが、そうして下さいとおっしゃったからです。






Kona: "Sorry I barked at the dog. Is he OK?"

コナ:「犬に向かって吠えちゃってごめんなさい。大丈夫だった?」


Mommy: "Yes. He is back home."

ママ:「うん。おうちに帰ったよ。」




Ehime: "I smell that dog from you."

えひめ:「ママから、しょの犬のにおいがしゅる。」


Kona: "That's true. I can smell that, too."

コナ:「ホントだ。においがする。」




Chicken A: "Can we get out now?"

にわとりA:「外に出てもいいかしら?」


Mommy: "Yes, please."

ママ:「うん、どうぞ。」




Chicken B: "I love sand-bathing♪"

にわとりB:「私、砂浴び大好き♪」


Chicken C: "I do, too♪"

にわとりC:「私も♪」




Chicken D: "Can I join you?"

にわとりD:「私も入れてくれる?」


Chicken B: "Of course."

にわとりB:「もちろんよ。」




Chicken D: "Huh, this is so comfortable♪"

にわとりD:「はあ。とっても気持ちがいいわ〜♪」


Chicken C: "I agree."

にわとりC:「ホントね〜」




Ehime: "Huh, this is so comfortable♪"

えひめ:「はあ。とっても気持ちがいいわ〜♪」


Kona: "I agree."

コナ:「ホントだね〜」




Kahlua: "Zzzz...."

カルア:「Zzzz....」



Have a peaceful Tuesday♪


For our dogs who are good at sleeping peacefully, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below to vote for a doggie blog ranking. Thank you!

平和的に寝ることは得意なうちの犬たちの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. わんわんの姿に気付けて良かったですね。
    車を追いかけてもらうとか、咄嗟の機転がさすが!という感じです。
    わんわんも鶏さんもみんな嫌な思いしなくて済みましたものね。
    お部屋を歩けば、いろいろなところでわんこさんたちが寝ているのに当たる
    という感じですね(笑)。可愛くて、チューしてまわりたいですわ。
    (起こされて迷惑。)

    返信削除
    返信
    1. kermitさん

      ぜひぜひ!私も毎日、全員にチュッチュしてまわってます(笑)。

      この犬は、カルアタイプの犬だなあと思ったんですよ。牧羊犬というか、動いている動物を追いかける性格というか。若い犬のようでもあったので、「よし、いける!」と思って車の後を追いかけてもらいました。ただ犬の名前がわからなかったので、車の窓から顔を出して「いぬ〜!カム!」と言っちゃったけど(笑)。

      削除