2013年5月22日水曜日

A senior dog, Kahlua's day with the Goldens 〜ゴールデンたちと過ごすシニア犬、カルアの一日〜




Kahlua: "My day starts by going outside for bathroom. After eating breakfast with everybody, we all go for a walk. We call it 'pack walk'."

カルア:「ぼくの一日は、外に行ってトイレをすることから始まるんだ。みんなで朝ごはんを食べた後、全員でお散歩に行くんだ。ぼくたちはこれを、”パックウォーク”って呼んでるんだよ。」




Kahlua: "I actually sleep until 3:00pm every day. Mommy said I sleep for a long time these days. I guess because of my age. When the Goldens play in the swimming pool, I go out and run around, too. It gets very hot for me sometimes, because I don't go in the water. Also, I, the Sheltie, am wearing a thick coat."

カルア:「実はぼくは毎日、午後3時くらいまで寝るんだ。ママは、最近ぼくは長い時間寝るようになったって言ってた。年かな。ゴールデンたちがプールで遊ぶときは、ぼくも外に出て走り回るんだよ。時々とても暑く感じるけどね。だってシェルティのぼくはお水に入らないし、分厚いコートを着てるから。」




Kahlua: "When mommy throws the water toy, I stand there with the Goldens, too. But I usually run around the swimming pool and bark at the dogs next door. My job as a Sheltie is to keep my pack in one place and protect them from strangers. Good herding dog, aren't I?"

カルア:「ママがおもちゃを投げてくれるとき、ぼくもゴールデンたちと一緒にそこに立つんだよ。でもぼくはたいてい、プールの周りを走り回ったり、となりの家の犬に向かって吠えたりしているんだ。シェルティとしてのぼくの仕事は、自分の家族をひとつの場所に集めて、知らない人からみんなを守ることなんだ。いい牧羊犬でしょ?」




Kahlua: "Because I'm a dog who loves to be secure, I bark like crazy when Kona jumps into the water. I just don't understand why he does such dangerous things. Kona and I need to have a serious talk some day."

カルア:「ぼくは安全を愛する犬だから、コナがお水へジャンプするときは、必死で吠えるんだ。どうしてコナがそんな危険なことをするのか、ぼくにはさっぱりわからないよ。いつかコナとぼくで、真剣に話さなきゃいけないな。」




Kahlua: "I get very thirsty while I'm outside, because I bark a lot. He he♪ But don't worry. I can find enough water to hydrate myself from the water the Goldens drop♪"

カルア:「外にいるときは、ぼく、とってものどがかわくんだ。だってたくさん吠えるから。でへへ♪ でも心配しないで。ゴールデンたちが落としていってくれるお水を飲んで、十分潤っているから♪」




Kahlua: "Kona kindly splashes me with water, too."

カルア:「親切なことに、コナもぼくにお水をかけてくれるの。」




Kahlua: "Mommy sometimes want me to retrieve the toy, but I kind of hesitate. I know Kona wants to get it behind me, so I give my turn to Kona."

カルア:「ママはときどきぼくにもおもちゃをレトリーブしてきてもらいたいらしいけど、ぼくは ”う〜ん、ちょっと‥‥” って遠慮するんだ。だってぼく、後ろでコナがおもちゃを待っているのを知っているからね。ぼくの順番を、コナに譲ってあげるの。」




Kahlua: "I get a daily training, too. That's the way I can get some treats. Today, I ate mommy's finger accidentally when I tried to get a treat from her hand. My eyes don't see well recently. I'm sorry, mommy..."

カルア:「ぼくも毎日トレーニングを受けるんだよ。そうすればおやつがもらえるから。今日はね、ママの手からおやつをもらうとき、間違えてママの指も食べちゃったの。最近ぼくの目、あんまりよく見えないんだ。ごめんね、ママ‥‥」




Kahlua: "I love to eat♥ So I always wait in front of the gate while mommy is getting ready for our dinner. I used to eat very fast, but my teeth are not as strong these days. Ehime usually finishes her dinner first."

カルア「ぼく、食べるのが大好き♥ だから、ママがぼくたちの晩ごはんを用意しているとき、いつもゲートの真ん前で待つんだ。以前は食べるのも早かったんだけれど、最近は歯があまり強くなくてね。たいていえひめが一番に晩ごはんを食べ終わるんだ。」




Kahlua: "After dinner, I often ask Ehime to play with me by poking her body. She lays down in front of me and lets me smell her. But I know she is actually in love with Kona."

カルア:「晩ごはんのあと、ぼくはよくえひめの体をつついて遊ぼって言うんだ。えひめはぼくの前でひっくり返って、ぼくににおいをかがせてくれるんだよ。でもね、本当はぼく、えひめはコナのことが好きだって知ってるんだ。」




Kahlua: "This is an evidence photo."

カルア:「これが証拠写真。」




Kahlua: "Although I'm 8 years old, a senior Sheltie, I'm still good enough to deal with young Golden Retrievers♪"

カルア:「ぼくは8歳のシニアシェルティだけれど、若いゴールデンレトリバーたちと渡り合えるくらい、まだまだ元気だよ♪」



Have a nice Tuesday♪


For Kahlua who is happy about that he is the main dog in the blog today, please click the puppy photo on the right above, or a dog picture below. Thank you!

今日は自分がメインのブログでうれしいな〜と思っているカルアの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

4 件のコメント:

  1. 来たぁ~!カルア君がメインのブログ♪

    カルア君、シニアだなんて信じられないほど若々しいです(^^)
    長男を感じさせる優しいオーラ、おやつに対する輝く瞳☆
    その全てが可愛くて愛おしいですね♪
    健気でとっても存在の大きいカルア君、ずっと元気でいてね☆

    カルア君・コナ君・えひめちゃんを見ていると我が家も多頭飼いへの憧れがどんどん強くなります♪
    ぽ~は甘えんぼなので、姉になれるか疑問ですが・・・(笑)

    返信削除
  2. ぽ〜のパパ&ママさん

    ぽ〜ちゃん、とっても優しいお姉ちゃんになれると思います!3〜4歳くらいは若いエネルギーもあるし、パピーに色々教えてあげることで成犬としての自信もつくので、すごく理想的だと思いますよ〜

    カルア、外見はまだまだ若い!です。でも目や歯は弱くなってきたようで、そういうところをみるとちょっと寂しくなります。わがままですが、愛犬にはできるだけ長く一緒にいてほしいですよね〜

    返信削除
  3. おお、カルア先輩〜♪
    相変わらずマズルも素敵ですね。
    確かにおもちゃを見ないフリ?しているみたいで面白いです。
    えひめ様、確かにコナ様をがしっ!としているけど
    カルア様のことも好きだと思うな。
    (あ、記事と関係なくてすいませんが
    私のブログのポルチーニクリームパスタの記事に
    cumicoさんという私の料理と笑いの師匠から
    Golden Mommyさんにメッセージがございます。)

    返信削除
  4. kermitさん

    えっ!ホント?すぐに伺いますね〜 私にメッセージだなんて、うれしい〜♪

    えひめとコナ、お互いのお口のまわりのなめ合うんですが、それがチュッチュしているように見えてしまうんですよ〜 カルアはあまりなめませんが、コナに耳や頭をなめまわされて喜んでいることはあります。。。

    返信削除