2014年8月30日土曜日

If she were a therapy dog for dogs 〜もし犬のセラピードッグだったら〜



It was hard for me to believe, so I'm sure it's hard to believe for you especially after seeing this, but...

私にはとても信じがたいことでしたし、特にこういうのを見たあとでは、みなさんにもとても信じてもらえないと思うのですが‥‥




Ehime is called "a therapy dog" by local people now. (#^_^#)

えひめは現在地元の人たちに、”セラピードッグ”と呼ばれています。(#^_^#)


Kahlua: "There must be some kind of mistake."

カルア:「きっとなにかの間違いだよ。」


Ehime: "What?"

えひめ:「え?」




There is a dog who gets scared and barks at other dogs at the park. His care-taker brings him to the park every morning and tries to show him the world, but he doesn't want to accept the energy from other dogs. 

公園に行くと、他の犬を怖がって思いっきり鳴く犬がいます。その犬のケアテイカーさんは、毎朝公園にこの犬を連れてきて、世の中の色々を見せてあげようとしています。でもその犬は、他の犬からのエネルギーを受け入れたくないようです。




Normally other dogs stay away from him or bark back at him. But Ehime acted differently. She sat down right next to him and waited until he stopped barking. His care-taker and the local people saw that. That was the beginning for Ehime being called a therapy dog.

通常他の犬たちは、その犬に近づかないようにしたり、鳴き返したりします。でもえひめの行動は違いました。その犬の横に座り、鳴き止むまで待ったのです。ケアテイカーさんや地元の人たちは、その様子を見ていました。それが、えひめがセラピードッグと呼ばれるようになった始まりです。




Yesterday, one of my friend's dogs had surgery to get rid of her cancer. It looks like the surgery went well. My friend is looking forward to the time she can cuddle her dog. And we are strongly hoping the cancer didn't spread in her body.

昨日お友達の犬が、ガン摘出手術を受けました。手術は上手くいったようです。お友達は、我が子を抱きしめられるときが来るのを、心待ちにしています。そして私たちみんな、体の中でガンが転移していないことを強く祈っています。




The puppy of my blog friend, Abee's mommy had a surgery of the ureter a few days ago. She had a good-luck charm with her collar that her parents got at the shrine, and went to the hospital. The surgery went well, according to her mom's blog. I'm so happy about it!

ブログ友達、アビママさんのパピーちゃんが数日前、尿管の手術を受けました。パパさん&ママさんが神社からもらってきたお守りをカラーに付けて、病院に行きました。ブログによると、手術は上手くいったようです。よかった!




And one more news. My friend's dog, Sophie who had a surgery in May to get rid of cancer had an after-surgery-test. I put her on the treadmill and brush her every day. She seems to be healthy to me other than the fact she doesn't lose weight for some reason. We hope the result comes back good.

もうひとつお知らせです。5月にガン摘出手術を受けたお友達の犬、ソフィちゃんが、術後の検査を受けました。私は毎日ソフィちゃんをトレッドミルに乗せ、ブラッシングもしていますが、なぜか体重が減らないという事実を除いては、健康そうです。いい結果が出ることを祈っています。


Sophie: "He he♪"

ソフィ:「えへへ♪」




If Ehime were really a therapy dog for dogs, I wish her to see all the dogs who are fighting with their sickness and share her fun energy.

もしえひめが本当に犬のためのセラピードッグだったら、病気と戦っている犬たちに会って、えひめの楽しいエネルギーをシェアしてくれたらいいな、と思います。




Ehime: "I wish everybody's speedy recovery. We are looking forward to hearing good news♪"

えひめ:「みなさんが、早く快復ちてくれましゅように。いいお知らせが聞けること、楽ちみにちてましゅよ〜♪」



Thinking of our friends' dogs...


For Kona who can't believe that Ehime is a therapy dog, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below. Thank you!

やっぱりえひめがセラピードッグとは信じられないコナの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

4 件のコメント:

  1. あらやだ、ママさん。思わず涙が出ちゃいましたよ。今車のなかでちょうどママさんのブログを拝見してたとこです。
    今からステラを迎えにいくところです。アビーも一緒です。えひめちゃんだけでなく、セラピー一家だと思いますよー!いつも元気と勇気をありがとう(#^.^#)

    返信削除
    返信
    1. アビママさん

      楽しいブログの後ろに見え隠れするパパさんとママさんの心配や不安な気持ち、ちゃんと届いていましたよ。アビーちゃんも一緒のお迎え、ステラちゃん、うれしかったでしょうね♪ 小さな体で本当によく頑張りましたよね。パパさんもママさんも、出来る限り休養してくださいね。お疲れさまです。

      削除
  2. お写真、めっちゃ動きがあるように撮れていて楽しいです。
    1枚目のみんなの表情が凄い〜。
    えひめ様は本当に愛嬌があるし、人懐っこい感じで、
    ちょっとお転婆なところもあるけど(笑)それまた楽しくてこちらも癒されていますよ〜。
    えひめ様の優しい気持ちが伝わったんですね、きっと。

    返信削除
    返信
    1. kermitさん

      えひめがセラピードッグと呼ばれて一番ビックリしているのは、私とパパです(笑)。朝のお散歩では、えひめはとても落ち着いている、とみんなに言われてさらにビックリ!いつかみなさんを我が家にお招きして、真実をしっかり見て頂いたほうがいいのでは?と話し合っている私たちです。

      削除