2015年4月10日金曜日

Daddy is mowing, mommy is ironing. 〜パパは草刈り、ママはアイロンがけ〜



My husband did mowing yesterday and today. Mowing sounds so easy, but we have a big property, almost two size of Tokyo Dome. He borrowed the tractor to cut the grass from our awesome neighbor, Mr.G. My husband had some hard time to use it, but at the same time, he enjoyed it. While my husband was busy outside, I made myself busy doing the house errands, like cooking, laundry, ironing and taking care of animals.

主人は昨日と今日、草刈りをしました。草刈りと言えば簡単に聞こえますが、私たちの敷地は広く、それは東京ドームの約二倍の大きさです。素晴らしいご近所のGさんから、草を刈るためのトラクターを借りました。主人はそのトラクターを使いこなすのに大変な思いをしましたが、同時に楽しい時間でもありました。主人が外で忙しくしている間、私は家でお料理、洗濯、アイロンがけ、そして動物たちの世話などをして忙しくしていました。


※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※



Chickens: "Time for snack♪"

にわとりさんたち:「おやつの時間だわ〜♪」




Mommy: "Thank you for fresh eggs every day♪"

ママ:「毎日新鮮な卵をありがとね♪」


Chickens: "Two more are on the way today."

にわとりさんたち:「今日はあと二個、産みますから。」




Mommy: "Cherry tomatoes are growing well. I wonder when we can harvest them."

ママ:「チェリートマト、よく育っているわね〜 いつ頃収穫できるかしら。」




Kona: "I haven't seen daddy for a long time today. I wonder where he is now."

コナ:「今日は長い間、パパのこと見てないな。今頃どこにいるんだろう。」




Ehime: "It's boring without daddy."

えひめ:「パパがいないとつまんな〜い。」




Mommy: "Then, let's have a little different treat today."

ママ:「じゃあ、今日はちょっと違うおやつを食べよう。」




Mommy: "This is great for your teeth. Can you eat, Kahlua?"

ママ:「これ、歯にいいのよ。カルアくん、食べられる?」


Kahlua: "Absolutely I can❤︎"

カルア:「絶対大丈夫❤︎」




Ehime: "It was delicious♪"

えひめ:「おいちかった♪」




Mommy: "Oh, wow. The grape leaves are now as big as my hand."

ママ:「わあ。ぶどうの葉、私の手と同じくらいの大きさになったのね〜」




Mommy: "The grass between vines has good height. Darling did a great job on mowing♪"

ママ:「ぶどうの木と木の間の草、いい高さだわ。パパ、草刈りがんばったのね〜♪」




Mommy: "Daddy is busy. Let's go for an afternoon walk with mommy today."

ママ:「パパは忙しいから、今日の午後のお散歩は、ママと一緒に行こうね。」


Kona: "OK."

コナ:「うん。」


Ehime: "Oh...."

えひめ:「あっ‥‥」




Ehime: "Chickens are looking at us❤︎"

えひめ:「にわとりしゃんたちが、こっちを見てる❤︎」


Mommy: "Don't chase them!"

ママ:「追いかけちゃダメよ!」




Kona: "Look. There were only three cows in the neighbors property, but now there are nine!"

コナ:「見て。ご近所さんの敷地に牛さんは三頭だけだったのに、今は九頭もいるよ。」


Mommy: "I don't know how to name them now..."

ママ:「もう、どうやってお名前をつければいいのかわからないわ‥‥」



Have a nice Friday♪


For mommy who actually forgot to take photos of daddy's mowing and mommy's ironing, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below. Thank you!

パパの草刈りもママのアイロンがけも、実は写真を撮ることをすっかり忘れていたママの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくはすぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. すごい。さすがアメリカ。規模が違う!
    草刈りもものすごい広さですね。お疲れ様でございます。

    トマトにブドウ、順調に育っているようですね。何よりです。
    GWになったら、苗植えられるように、そろそろ畑しっかり耕して肥料いれねば(^^;いえ、ほんの猫のひたいの広さの小さな畑なんですけどね。

    今日はしぐれはトリミングに出されてます。
    お~じは一人っ子タイムを満喫中です。

    返信削除
    返信
    1. sigureinuさん

      しぐれ様、エステですね!その間、お〜じ様はパパ&ママの独り占め♪ お〜じ様のニコニコさんが、想像できます(^o^)。

      二日間の草刈り、頑張ってました。時々「トラクター、壊したかも!」「ボルトを三本折った!」などなど、事あるごとに私のケイタイに連絡をくれたパパですが(苦笑)、Gさんに何度も助けてもらいながら、最後までやり遂げました。お疲れ様に、パパとGさんにホームメイドのオレンジマーマレードで作ったマフィンをプレゼントしました♪

      苗植え、楽しみですね〜⭐︎

      削除