2013年7月21日日曜日

Let's watch Simura zoo♪ 〜志村どうぶつ園を見よう♪〜



It was a busy week for me. After making some cosmetics, I wanted to sit down and relax. So I took all the dogs upstairs and turned on the TV.

今週は忙しい週でした。お化粧品を作り終わったあと、座ってリラックスしたいと思いました。それで、犬たちを二階に連れていき、テレビをつけました。


Mommy: "Let's watch the Japanese show, Simura zoo♪"

ママ:「日本のテレビ番組、志村どうぶつ園を見ようね♪」




Kona: "See? It's OK for dogs to lick people. It's 'Love'♥ Fu fu♪"

コナ:「ほら、やっぱり。犬は人間をペロペロなめてもいいんだ。それって、”愛”だからね♥。ふふ♪」




Kona: "(Jumping down)"

コナ:「どっこいしょっと。」


Ehime: "Ahhh, brother Kona! Don't walk in front of me. I'm watching TV!"

えひめ:「ああ、コナにい!わたちの前を歩かないで下しゃいよ。今、見てるんでしゅから。」




Mommy: "Oh, Look! Shelties! How cute they are♥"

ママ:「あ、見て!シェルティよ。かわいいね〜♥」




Mommy: "How's our Sheltie doing?"

ママ:「うちのシェルティは‥‥」


Kahlua: "Zzzzz......"

カルア:「Zzzzz......」




Mommy: "Oh, wow. This Sheltie puppy is so cute♪ She is only one month old, they said."

ママ:「わぁ〜、このシェルティのパピー、ホントにかわいいね〜♪ まだ生まれてから1ヶ月なんだって。」




Ehime: "Umm... Brother Kahlua looks very different from her. I'm afraid of asking you this, but... are your sure brother Kahlua is really a Sheltie?"

えひめ:「う〜ん‥‥ カルアにい、あの子と全然違う感じでしゅね。もちかちて、これは聞いてはいけないことなのかもしれましぇんが‥‥ あの‥‥ カルアにい、本当にシェルティでしゅか?」


Mommy: "He is. He is just.... a little big. He was as cute as that puppy when he was young."

ママ:「そうよ。ちょっと‥‥ 大きいけど。カルアくんも小さいときは、あのパピーと同じくらいとってもかわいかったのよ。」




Kona: "By the way, mommy? Isn't it pool time?"

コナ:「ところでママ?そろそろプールの時間では?」


Mommy: "Already? Can I finish watching the show?"

ママ:「もう?この番組、見終わってからじゃダメ?」




Ehime: "Yeah, it's pool time♪ Please put on your slippers and let's go downstairs."

えひめ:「しょうしょう、プールの時間でしゅよ♪ このスリッパ履いて下しゃい。下の階に行きましゅよ。」


Mommy: "Well... what about relaxing a little bit more?"

ママ:「えっと‥‥ もうちょっとだけリラックスしてからっていうのはどう?」




Ehime: "Ahhhh! (crying) Mommy is taking away fun time from her own child, a sweet Golden puppy!!!"

えひめ:「ああああ!(泣きながら)ママがかわいい我が子のゴールデンパピーから、楽しみを取るなんて!!!」


Kona: "What are you going to do, mommy?"

コナ:「さあ、ママ、どうする?」


Mommy: "......" ママ:「‥‥」




Bazaaaaaaaan!

バッザーーーーーーーン


Mommy: "I couldn't finishing watching the show again..."

ママ:「またテレビ番組、最後まで見れなかった‥‥」



Have a beautiful Saturday♪


For our doggies who want to tell mommy that watching doggies in reality is much more fun than watching doggies on TV, please click the puppy photo on the right above or a dog picture below. Thank you!

テレビの中の犬たちを見るより、現実の犬たちを見るほうがずっと楽しいでしょ、とママに言いたいうちの犬たちの応援に、右上にあるパピーの写真、もしくは、すぐ下の犬の絵のクリックをお願いします!


にほんブログ村 犬ブログ ゴールデンレトリバーへ

2 件のコメント:

  1. ネバダでは、日本のTV番組観られるんですか〜?
    それともテレビジャパン的なものか・・・録画したヤツかな?
    特にえひめ様は熱心にテレビ観ているように見えて面白いです(最後の方は、ひっくり返っちゃっていますけど(笑))。

    返信削除
  2. kermitさん

    ジャパンTVです。ずっと前に録画してずっっっっっと見れなかったものを「よし!今日こそ!」と思ってつけてみたのですが、やっぱり最後まで見れませんでした(はあ。。。)

    えひめね、かなりテレビが好きな感じです。実はテレビで犬用チャンネルができると聞いたので、楽しみにしているんです。(えひめが?私が???)

    返信削除